| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Sovyetler Birliği’nin dağılması ile ortaya çıkan Türkistan cumhuriyetlerinin ve diğer Türk boylarının tarihi, siyasi ve kültürel hayatlarını kavrayabilir | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Türkiye ile Türkî Cumhuriyetler arasındaki günümüz ilişkilerinin önemini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Orta Asya’nın ve Kafkasların stratejik önemini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bolşevik ihtilalı ve Türkistan’daki tarihi gelişmeler. Sovyetlerin Batı Türkistan’ı Çin Halk Cumhuriyeti’nin Doğu Türkistan’ı işgali. Bağımsız Türk devletleri ve bağımsız olmayan Türk boylarının mevcut durumu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		SSCB’nin Dağılması | 
		Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		SSCB’nin Dağılmasının Türkistan'a Etkileri | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Özbekistan Cumhuriyeti | 
		Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme | 
	
		
		| 4 | 
		Kazakistan Cumhuriyeti | 
		Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme | 
	
		
		| 5 | 
		Kırgızistan Cumhuriyeti | 
		Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme | 
	
		
		| 6 | 
		Türkmenistan Cumhuriyeti | 
		Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme | 
	
		
		| 7 | 
		Türkistan Türk Devletlerinin Türkiye ile İlişkileri | 
		Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Türkistan Türk Devletlerinin Diğer Dünya Devletleri İle İlişkileri | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 10 | 
		Kafkasya’nın Stratejik Önemi | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 11 | 
		Azerbaycan Cumhuriyeti- Karabağ | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 12 | 
		Kafkasya’daki Türk Devlet ve Toplulukları ile Türkiye Arasındaki İlişkiler | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 13 | 
		Kafkasya’daki Türk Devlet ve Toplulukları ile Diğer Dünya Devletleri Arasındaki İlişkiler | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 14 | 
		Balkanlarda ve Avrupa'da Yaşayan Türklerle Türkiye’nin ilişkisi | 
		Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
	
		
		| 15 | 
		Genel değerlendirme | 
		Tartışma Yöntemi | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Hatunoglu, Nurettin,  Türkistan’da Son Türk Devleti Buhara Emirliği ve Alim Han, Ötüken Yay. İstanbul 2011. | 
	
		
		| 2 | 
		Hayit, Baymirza Sovyetler Birliğindeki Türklüğün ve İslam’ın Bazı Meseleleri, TDAV Yayınları, İstanbul 1987.  | 
	
		
		| 3 | 
		Saray, Mehmet, Atatürk ve Türk Dünyası: Türkiye ve Türkiye Haricinde Yasayan Türkler, Acar Yayınları, İstanbul. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |