| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Yeni Uygur Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Yeni Uygur Türkçesini kullanarak olayları özetleyebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Yeni Uygur Türkçesini kullanarak anılarını ifade edebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Yeni Uygur Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi  | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Tanışma | 
		Anlatma Yöntemi, Soru – Cevap Yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Adres sorma | 
		Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 3 | 
		Kendini tanıtma | 
		Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 4 | 
		Kendini tanıtma | 
		Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 5 | 
		Kendini tanıtma | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 6 | 
		Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 7 | 
		Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 10 | 
		Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 11 | 
		Olay özetleme | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 12 | 
		Olay özetleme | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 13 | 
		Olay özetleme | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 14 | 
		Olay özetleme | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
		
		| 15 | 
		Olay özetleme | 
		Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
 | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991. | 
	
		
		| 2 | 
		ERCILASUN, Ahmet B. vd., Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yay., Ankara, 2007. | 
	
		
		| 3 | 
		NECIP, Emir Necipoviç, Yeni Uygur Türkçesi Sözlüğü (Çeviren: İklil Kurban), Ankara, 1995. | 
	
		
		| 4 | 
		KOCAOĞLU, Timur vd., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |