|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Azerbaycan Türkçesinde yazılmış eserleri ve yazarları tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Azerbaycan Türkçesinde yazılmış eserleri fark edebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Azerbaycan yazar ve şairlerini tanıyabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Azerbaycan Türk Edebiyatını değerlendirebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
19. Asrın ilk yarısında ortaya çıkmış ve Azerbaycan Türkçesinde kaleme alınmış nesir ve nazım türündeki eserlerin özelliklerini ortaya koymak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Azerbaycan Türk edebiyatının özellikleri ve şaheserleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
2 | 11–12. Asır Azerbaycan Edebiyatı, Hakani Şirvani ve eserleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
3 | Nizami Gencevi, Hamsesi | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
4 | Mehseti Gencevi ve eserleri | Kaynak Tarama, Makale İnceleme |
5 | 13-14.asır Azerbaycan edebiyatı, Kul Ali, Kıssa-i Yusuf, Hasanoğlu | Anlatma Yöntemi, Makale eleştiri |
6 | Kadı Burhaneddin ve İmadeddin Nesimi, eserleri | Tartışma |
7 | 15.asır Azerbaycan Edebiyatı, Nimetullah Kişveri, Habibi. | Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 16.asır Azerbaycan Edebiyatı, Fuzuli, eserleri | Tartışma, Metin İnceleme |
10 | Hatai, eserleri | Anlatma Yöntemi |
11 | 17.Asır Azerbaycan Edebiyatı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
12 | Saib Tebrizi, Gövsi Tebrizi. | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
13 | 18. Asır Azerbaycan Edebiyatı, | Metin İnceleme Metin Tahlili |
14 | Molla Penah Vakıf, | Metin İnceleme Metin Tahlili |
15 | Molla Veli Vidadi, eserleri | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ARASLI Hemid, XVII-XVIII. Esr Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, Azerbaycan Universiteti Neşriyyatı, Bakı, 1956. | |
2 | Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, 3ciltte. Azerbaycan Elmler Akademiyası Neşri, Bakı, 1960. | |
3 | Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, 1998, Ankara. | |
4 | KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, 2006, Erzurum | |
5 | Türk Dünyası Edebiyatları, Türk Dünyasından Seçmeler Dizisi, MEB Yay., İstanbul, 1998. | |
6 | UĞURLU, Mustafa vd., Türk Dünyası Edebiyatı I-II, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı-TİKA, Ankara, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |