|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİLEK KOCAYANAK (dilekkocayanak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DİLEK KOCAYANAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ders araç gereçlerinin etkin şekilde kullanımını sağlamak; mevcut materyallerin sınıf ve/veya öğrenci seviyesine, koşullarına göre uyarlamak ve uygun olmayan ders materyallerine ekleme ve modifiye yolu ile uygun hale getirmek; ders konusuna göre uygun materyaller hazırlamak ve geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için materyal geliştirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mevcut materyallerde gerekli değişiklikleri yappı uygun hale getirir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ders kitabı içindeki alıştırma ve metinleri sınıfın düzeyine göre düzenleyebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Farklı ders araç gereçlerin avantajlarını ve dezavantajlarını bilir ve kullanır. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ders gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi vb.); ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar ve Materyal Tasarımında Tarihsel Süreç | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
2 | Öğrenme Kuramları | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
3 | Öğretim Tasarımı Modelleri | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
4 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımında Öğretmen Nitelikleri ve Öğretmen Yetiştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
5 | Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
6 | Materyal Çeşitleri Eğitimde Bilgisayar ve İnternet ve İnternet Temelli Eğitim | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
7 | Öğretimde Kullanılan Araçlar: Etkinlik ve Materyal Örnekleri | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
10 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
11 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
12 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
13 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
14 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
15 | Uygulama: Materyal değerlendirme ve geliştirme | Anlatım, gözlem, sunum, çeviri, soru-cevap, uygulama-alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pakkan, G. (1997). Language teaching materials. Sürat ELT. | |
2 | Newble, D. & Robert, C. (1989). A handbook for teachers in Universities & Colleges. Kogan Page | |
3 | Murcia, H, S. & Marion, C. (1988). Techniques and resources in teaching grammar.Oxford University Press. | |
4 | Pilbeam, A. (1987). ELT textbooks and materials: problems in evaluation and development. Modern English Publications in association with The British Council | |
5 | Edge, J. & Sue W. (1998). Materials development in Language teaching, Cambridge University Press. | |
6 | Yanpar Yelken, T. (2021). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Anı Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, bilgisayar, tahta, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 22 | 1 | 22 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |