Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-555 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-555 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA ÜNSALAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin hizmet pazarlaması ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlaması unsurlarını kavrayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 PÇ-
DÖÇ-3 PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmet kavramı,hizmet işletmeleri, pazarlama karması, insan faktörü ve fiziksel kanıtlar, talep ve kapasite yönetimi, hizmet pazarlaması ve yeni yaklaşımlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
2 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi. Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
3 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması. Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
4 Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
5 Hizmet pazarlamasında dağıtım. Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
6 Hizmet pazarlamasında fiyat, Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
7 Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
8 Ara Sınav
9 Hizmet pazarlaması ve personel Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
10 Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
11 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
12 Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
13 İlişkisel pazarlama. Sözel anlatım. Soru- cevap tekniği ile öğretim
14 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hizmet Pazarlaması. Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk, Ekin Yayınevi 16. Baskı 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 189