|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LYAZZAT NAKHANOVA (lnakhanova@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kazak Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kazak Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri tanıyabilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kazak yazar ve şairlerini tanıyabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kazak Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri değerlendirebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kazak Edebiyatının başlangıçtan 20. asra kadarki durumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kazak Türk Edebiyatına giriş | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
2 | 11–12. Asır Kazak Edebiyatı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
3 | 13.Asır Kazak Edebiyatı, | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
4 | 14. Asır Kazak Edebiyatı | Kaynak Tarama Makale İnceleme |
5 | Klasik tarzda yazılmış aşk hikâyeleri, mesneviler | Anlatma Yöntemi, Makale eleştiri |
6 | 15. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Tartışma |
7 | 16. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 17. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Tartışma, Metin İnceleme |
10 | 17. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Anlatma Yöntemi |
11 | 18. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
12 | 18. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | 19. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri (Abay Qunanbayulı, Meşhür Cüsip) | Metin İnceleme Metin Tahlili |
14 | 19. Asır Kazak Edebiyatı ve önemli temsilcileri (Köpeyulı, Şäkerim Qudayberdiulı) | Metin İnceleme Metin Tahlili |
15 | 20. Asırda Kazak Edebiyatı ve Ahmet Baytursınulı, Mircaqıp Duwlatulı, Muhametcan Seralin Spandiyar Köbeyulı, Cüsipbek Aymawıtulı | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KOÇ Kenan, ALMAGÜL İşina, Korganbekov Bolat, Qazaq Ädebiyeti Tarıyhınıñ Mäseleleri, Almatı,1973. | |
2 | TOGAN, A. Zeki Velidi, Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi , Cilt:I, İstanbul, 1981. | |
3 | Qazaq Ädebiyeti Tarıyhınıñ Mäseleleri, Almatı,1973. | |
4 | KENJEBAYEV, B., 20. Ğasır Basındağı Ädebiyet , Almatı, “Bilim”. | |
5 | ARICAN, Halil, Muhtar Äwezov- Seçme Hikâyeler, Türksoy yay.:9, Ankara, 1997. | |
6 | Kazak Türkçesinden çağdaş metin örnekleri. | |
7 | YAMAN, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, TDK Yayınları, Ankara, 2004 | |
8 | Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 134 |