|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR (filiz.ucar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özbek Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri tanıyabilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özbek yazar ve şairlerini tanıyabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri değerlendirebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özbek Türkçesinin yazı dili hâline gelmesi, 20. asrın ilk yarısında Özbek şiiri ve Özbek nesri, genel özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özbek Türkçesinin yazı dili hâline gelmesi | Anlatma yöntemi, inceleme |
2 | 1917-1920 yılları arasında Özbek edebiyatı | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
3 | 1917-1920 yılları arasında Özbek edebiyatı | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
4 | 1920’li yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
5 | 1920’li yıllarda Özbek şiiri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
6 | 1920’li yıllarda Özbek nesri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
7 | 1930’lu yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1930’lu yıllarda Özbek şiiri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
10 | 1930’lu yıllarda Özbek nesri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
11 | 1940’lı yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
12 | 1940’lı yıllarda Özbek şiiri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
13 | 1940’lı yıllarda Özbek nesri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
14 | 1940’lı yıllarda Özbek nesri | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özbek Edebiyatı Tarihi, Tom, Özbekistan SSR “Fen” Neşriyatı, Taşkent, 1978. | |
2 | ALPAY, Gönül, XIX. Yüzyıl Özbek Edebiyatına Bir Bakış, TDAY-Belleten, 1974. | |
3 | KERIMOV F. K., Özbek Edebiyatı Tarihi, “Okıtuvçı” Neşriyatı, Taşkent, 1987. | |
4 | KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yay., Erzurum, 2006. | |
5 | TURSUNOV U., Orınbayev B., ve Aliyev A., Özbek Edebî Tili Tarihi, “Okıtuvçı” Neşriyatı, Taşkent, 1995. | |
6 | Türk Dünyası Edebiyatları, Türk Dünyasından Seçmeler Dizisi, MEB Yay., İstanbul, 1998. | |
7 | UĞURLU, Mustafa vd., Türk Dünyası Edebiyatı I-II, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı-TİKA, Ankara, 2002. | |
8 | YAMAN, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı TDK Yay., Ankara, 2004. | |
9 | Türk Dünyası Çağdaş Edebiyatları El Kitabı (Ed. Orhan Söylemez, Samet Azap), Kesit Yayınları, İstanbul, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |