|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇERİBAŞ (ceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kırgız Türkçesinde yazılmış eserleri ve yazarları tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kırgız Türkçesinde yazılmış edebî eserleri fark edebilir |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kırgız yazar ve şairlerini tanıyabilir |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kırgız Türk Edebiyatını değerlendirebilir |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-13 Alanıyla ilgili gelişmeleri izler, problemleri tespit eder, bu problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar, bu verilere göre sonuçları yorumlar ve gerektiğinde yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşarak meslekî konulara katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kırgız edebiyatının dönemlerini öğretmek. Kırgız Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1950’li yıllarda Kırgız edebiyatının genel özellikleri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
2 | 1950’li yıllarda Kırgız şiiri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
3 | 1950’li yıllarda Kırgız nesri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
4 | Çıngız Aytmatov | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
5 | Çıngız Aytmatov | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
6 | 1960’lı yıllarda Kırgız edebiyatının genel özellikleri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
7 | 1960’li yıllarda Kırgız şiiri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1960’lı yıllarda Kırgız nesri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
10 | 1960’lı yıllarda Kırgız nesri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
11 | 1960’li yıllarda Kırgız tiyatrosu | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
12 | 1970’li ve sonraki yıllarda Kırgız edebiyatının özellikleri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
13 | 1970’li ve sonraki yıllarda Kırgız şiiri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
14 | 1970’li ve sonraki yıllarda Kırgız nesri | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
15 | 1970’li ve sonraki yıllarda Kırgız tiyatrosu | anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KAÇKINBAY Artıkbayev, XX Kılımdagı Kırgız Adabiyatının Tarıhı, Bişkek, 2004. | |
2 | KASAPOĞLU-Çengel, Hülya XX. Yüzyıl Kırgız Edebiyatı Tarihi, Türk Dünyası Edebiyatları, İstanbul, 1998. | |
3 | KASAPOĞLU-ÇENGEL, Hülya, Kırgız Türkleri Edebiyatı, Türk Dünyası El Kitabı IV. Cilt, | |
4 | KAÇKINBAY Artıkbayev, XX Kılımdagı Kırgız Adabiyatının Tarıhı, Bişkek, 2004. | |
5 | TOGAN, A. Zeki Velidi, Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi, Cilt:I, Istanbul, 1981. | |
6 | KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum, 2006. | |
7 | YAMAN, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, TDK Yayınları, Ankara, 2004. | |
8 | Kırgız Türkçesinden çağdaş metin örnekleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |