Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 338 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 338 Adı: ÖZBEK EDEBİYATI TARİHİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR (filiz.ucar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özbek Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri tanıyabilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özbek yazar ve şairlerini tanıyabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri değerlendirebilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
PÇ-13 Alanıyla ilgili gelişmeleri izler, problemleri tespit eder, bu problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar, bu verilere göre sonuçları yorumlar ve gerektiğinde yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşarak meslekî konulara katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
20. asrın ikinci yarısında Özbek şiiri, Özbek nesri ve genel özellikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1950’li yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
2 1950’li yıllarda Özbek şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
3 1950’li yıllarda Özbek nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
4 1960’lı yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
5 1960’lı yıllarda Özbek şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
6 1960’lı yıllarda Özbek nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
7 1970’li yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
8 Ara Sınav
9 1970’li yıllarda Özbek şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
10 1970’li yıllarda Özbek nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
11 1980’li yıllarda Özbek edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
12 1980’li yıllarda Özbek şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
13 1980’li yıllarda Özbek nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
14 1990’lı yıllarda Özbek şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
15 1990’lı yıllarda Özbek nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özbek Edebiyatı Tarihi, Özbekistan SSR “Fen” Neşriyatı, Taşkent, 1978.
2 ALPAY, Gönül, XIX. Yüzyıl Özbek Edebiyatına Bir Bakış, TDAY-Belleten 1974.
3 KERIMOV F. K., Özbek Edebiyatı Tarihi, “Okıtuvçı” Neşriyatı, Taşkent, 1987.
4 KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yay., Erzurum, 2006.
5 TURSUNOV U., ORINBAYEV B., ve ALIYEV A., Özbek Edebî Tili Tarihi, “Okıtuvçı” Neşriyatı, Taşkent, 1995.
6 Türk Dünyası Edebiyatları, Türk Dünyasından Seçmeler Dizisi, MEB Yay., İstanbul, 1998.
7 UĞURLU, Mustafa vd., Türk Dünyası Edebiyatı I-II, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı-TİKA, Ankara, 2002.
8 YAMAN, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, TDK Yay., Ankara, 2004.
9 Türk Dünyası Çağdaş Edebiyatları El Kitabı (Ed. Orhan Söylemez, Samet Azap), Kesit Yayınları, İstanbul, 2018.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120