| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebî bir olgu olarak modernleşmeyi tanımlar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Avrupa  modernleşmesi ile Osmanlı modernleşmesinin benzerliklerini ve farklarını ayırt eder. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Modern edebî türlerin gelişimini açıklar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Tanzimat Dönemi 1. kuşak şairlerinin metinlerini çözümler. | 
		
		
			
		 
			PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Tanzimat Dönemi 1. kuşak edebiyatçılarını tanır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-6 | 
		Tanzimat tiyatrosu metinlerini çözümler. | 
		
		
			
		 
			PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| 1860-1908 arasında oluşan edebî grupların değerlendirilmesi, inceleme planının belirlenmesi ve oluşturulan listedeki örneklerin inceleme planı doğrultusunda değerlendirilmesi | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Tanışma, dersi ve yükümlülükleri tanıtma. “Yeni Türk Edebiyatı” tanımı üzerine tartışma. | 
		Anlatım Yöntemi Tartışma | 
	
		
		| 2 | 
		Osmanlı modernleşmesinin tarihsel bağlamı | 
		Konu anlatımı, Soru-cevap | 
	
		
		| 3 | 
		"Tanzimat" ve yeni düzenlemeler | 
		Konu anlatımı, Soru-cevap | 
	
		
		| 4 | 
		Gazetecilik | 
		Konu anlatımı, Soru-cevap | 
	
		
		| 5 | 
		Adem Kasidesi | 
		Şiir incelemeleri | 
	
		
		| 6 | 
		Sadullah Paşa | 
		Konu anlatımı | 
	
		
		| 7 | 
		Yeni şiir ve Şinasi | 
		Konu anlatımı, Şiir incelemeleri | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Namık Kemal | 
		Konu anlatımı | 
	
		
		| 10 | 
		Namık Kemal | 
		Konu anlatımı | 
	
		
		| 11 | 
		Ziya Paşa | 
		Konu anlatımı | 
	
		
		| 12 | 
		Tanzimat tiyatrosu | 
		Konu anlatımı | 
	
		
		| 13 | 
		Şair Evlenmesi | 
		Metin İnceleme  | 
	
		
		| 14 | 
		Vatan Yahut Silistre | 
		Metin İnceleme  | 
	
		
		| 15 | 
		Tazimatta Edebî Eleştiri | 
		Metin İnceleme  | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		KAPLAN, Mehmet, Şiir Tahlilleri, Istanbul, 1990. | 
	
		
		| 2 | 
		AKYÜZ, Kenan, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Istanbul, 1986. | 
	
		
		| 3 | 
		AKTAŞ, Şerif, Türk Şiiri ve Antolojisi, Ankara, 2003. | 
	
		
		| 4 | 
		KORKMAZ, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000, Grafiker Yayıncılık, Ankara, 2005. | 
	
		
		| 5 | 
		TANPINAR, Ahmet Hamdi. 19 uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2001. | 
	
		
		| 6 | 
		GÖÇGÜN, Önder,  Belgelerle Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Eskişehir, 2007. | 
	
		
		| 7 | 
		ENGİNÜN, İnci, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı, İstanbul, 2005. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |