| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemlerini öğrenebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Kazak Türkçesinin yazım kurallarını doğru uygulayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Kazak Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Kazak Türkçesi ile kompozisyon yazabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Kazak Türkçesinin yazım kuralları, Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri, biyografi, otobiyografi, mektup, dilekçe, rapor, kısa kompozisyon yazımı. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Kazak Türkçesinin yazım kuralları | 
		anlatma yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Otobiyografi yazma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 4 | 
		Dünyaya bakış açısı ile ilgili kompozisyon | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 5 | 
		Aile ile ilgili kompozisyon | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 6 | 
		Kazakistan’da bayram kutlamaları ile ilgili kompozisyon | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 7 | 
		Kazak bir yazar veya şairin tanıtımı | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Kazakistan’ı tanıtan kompozisyon | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 10 | 
		Türkiye’yi tanıtan kompozisyon | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 11 | 
		Mektuplaşma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 12 | 
		Dilekçe yazma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 13 | 
		Rapor yazma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 14 | 
		Özgeçmiş yazma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
		
		| 15 | 
		Makale yazma | 
		Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		BURAN, Ahmet, ALKAYA Ercan, Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yay., Ankara, 2007.  | 
	
		
		| 2 | 
		ÖNER, Mustafa, Bugünkü Kıpçak Türkçesi, TDK, Ankara 1998 | 
	
		
		| 3 | 
		TAÑAT Ayapova, , T., Kazak Tili, Negizgi Okulık, “Gılım”, Almatı, 1998. | 
	
		
		| 4 | 
		ERCİLASUN, Ahmet B,  vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, KB Yayınları, Ankara, 1991. | 
	
		
		| 5 | 
		ERCİLASUN, A. B., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2007. | 
	
		
		| 6 | 
		Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları. | 
	
		
		| 7 | 
		Kazak Türkçesinden çağdaş metin örnekleri (gazeteler, dergiler, CD ses kayıtları, filmler, internetten günlük yazılı haber metinleri). | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |