|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ERENOĞLU (neseerenoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yeni Uygur Türkçesini doğru kullanarak kompozisyon yazmayı öğretme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni Uygur Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemlerini öğrenir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeni Uygur Türkçesinin yazım kurallarını doğru uygulayabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yeni Uygur Türkçesi ile kompozisyon yazabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yeni Uygur Türkçesinin yazım kuralları, Yeni Uygur Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri, biyografi, otobiyografi, mektup, dilekçe, rapor, kısa kompozisyon yazımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Uygur Türkçesinin yazım kuralları | Anlatma yöntemi |
2 | Yeni Uygur Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri | Anlatma yöntemi |
3 | Otobiyografi yazma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
4 | Dünyaya bakış açısı ile ilgili kompozisyon | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
5 | Aile ile ilgili kompozisyon | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
6 | Bayram kutlamaları ile ilgili kompozisyon | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
7 | Uygur bir yazar veya şairin tanıtımı | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygurları tanıtan kompozisyon | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
10 | Türkiye’yi tanıtan kompozisyon | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
11 | Mektuplaşma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
12 | Dilekçe yazma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
13 | Rapor yazma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
14 | Özgeçmiş yazma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
15 | Makale yazma | Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BURAN, Ahmet, ALKAYA, E., Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yay., Ankara, 2009. | |
2 | KARAÖRS, M. Metin, Türk Lehçelerinde Karşılaştırmalı Şekil ve Cümle Bilgisi (Cümle Tahlilleri), Akçağ Yay., Ankara, 2005. | |
3 | NECİP, Emir Necipoviç, Yeni Uygur Türkçesi Sözlüğü (Çeviren: İklil Kurban), Ankara, 1995. | |
4 | Neşe Harbalioğlu (Ed.), Raile Abdulvahit Kaşgarlı (Yayıma Haz.), Çağdaş Uygur Hikâyelerinden Seçmeler, Ankara: Gazi Kitabevi, 2016, 418 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |