|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LYAZZAT NAKHANOVA (lnakhanova@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kazak edebiyatının tanınmış edebi şahsiyetlerinden seçilerek alınan nesir ve nazım örneklerinin şiir ve roman inceleme metot ve yöntemlerine göre incelenerek öğrencilere bu konuda bakış açısı kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci hikâye ve roman inceleme metotlarını öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hikâye ve romanları incelemeyi öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fikir yazılarını incelemeyi öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kazak Edebiyatını metinleriyle tanıyabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste şiir ve roman inceleme metotları ve problemleri üzerinde durulacak, söz konusu lehçeye ait farklı türlerdeki edebî metinler incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hikâye ve roman inceleme metodu | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
2 | Çağdaş Kazak Edebiyatından roman tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
3 | Çağdaş Kazak Edebiyatından roman tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
4 | Çağdaş Kazak Edebiyatından roman tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
5 | Çağdaş Kazak Edebiyatından roman tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
6 | Çağdaş Kazak Edebiyatından hikâye tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
7 | Çağdaş Kazak Edebiyatından hikâye tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Kazak Edebiyatından hikâye tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
10 | Çağdaş Kazak edebiyatından poema tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
11 | Çağdaş Kazak edebiyatından poema tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
12 | Çağdaş Kazak edebiyatından poema tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
13 | Çağdaş Kazak edebiyatından makale tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
14 | Çağdaş Kazak edebiyatından makale tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
15 | Çağdaş Kazak edebiyatından makale tahlili | Anlatım, Soru Yanıt, Gösterme, Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KENJEBAYEV, B., Qazaq Ädebiyeti Tarıyhınıñ Mäseleleri, Almatı,1973. | |
2 | BAYTURSINOV Ahmet, Şığarmaları, Cazuwşı, Almatı, 1989. | |
3 | DUWLATOV Mircaqıp, Şığarmaları, Cazuwşı, Almatı, 1991. | |
4 | CUMABAYEV Mağcan; Şığarmaları, Cazuwşı, Almatı, 1989. | |
5 | TAMİR, Ferhat, Mağcan Cumabayev Öleñderi, TKAE Yay.: 138, Ankara, 1993. | |
6 | TAMİR, Ferhat, ARICAN, Halil; MUHTAR Äwezov- Seçme Hikâyeler, Türksoy yay.: 9, Ankara, 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |