Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TDA 6012 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)

Kodu: TDA 6012 Adı: HALK BİLİMİ ÇALIŞMALARI TARİHİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Halkbiliminin ortaya çıkışı, gelişim süreçleri, bu süreçlerde ortaya çıkan kuramları incelemek, Türk halkbiliminin ortaya çıkma ve gelişme evreleri ile gelinen noktayı karşılaştırmalı olarak değerlendirmek ve son tahlilde öğrencilere halkbiliminin incelediği alanları araştırma ve yorumlama becerileri kazandırmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 1) Türk halkbilimi tarihi açısından önemli kişileri ve bilim adamlarını tanımak PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 2) Halkbilimi tarihi açısından önemli dönüm noktalarını ve olayları tanımak PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 3) Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını bütünsel bir biçimde anlamak PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 4) Halkbilimi disiplinin Türkiye’deki ve Avrupa’daki gelişimini kıyaslamak ve karşılaştırmalı analizlerde bulunabilir PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk halkbilimi çalışmalarının tarihi, başlama neden ve süreçleri ve gelişme evreleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuluk Değerlendirmesi ve Ödevlerin Verilmesi Tartışma Yöntemi
2 Halkbiliminin Ayak Sesleri: Şiir ve İnşa Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Ahmet Vefik Paşa ve Folklor’un İlk Kullanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Ziya Gökalp ve Halk Medeniyeti Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Köprülü ve Yeni Bir İlim: Halkiyat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Rıza Tevfik ve Folklor-Folk Lore Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Türk Ocakları: Halkbilim ve Ulusun İnşası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yöntemli Çalışma Arayışları: Türk Halk Bilgisi Derneği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Halkbiliminin Ulusçu Yeni Yorumu: Halkevleri Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi
11 Kent Dernekleri ve Turizmin Keşfi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama
12 Halkbiliminin Bilimsel Yükselişi ve Gözden Düşüşü: Boratav Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Devletin Yeniden Halkbilimine İlgisi: Milli Folklor Enstitüsü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama
14 Halkbiliminin Üniversiteye Dönüşü: Mehmet Kaplan Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Türkiye Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The History of Folklore in Europe,G. Cocchiara, ISHI, 1981
2 Sibirya’dan Bir Masal Anası, İ. Başgöz, KB, 2002
3 Türk Bitiği D. Yıldırım, Akçağ, 1998
4 Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Öcal Oğuz, Grafiker 2004
5 Türk Halkbilimi,S. V. Örnek, KB 1995
6 Türk Halkbilimi, S. E.-Ş. Baykurt Ofset 1988
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kaynak Kitap ve makaleler, bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 7 42
       c) Performans Ödevi 7 6 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 6 54
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 210