Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TO215 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: TO215 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÇONTU (mehmetcontu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET ÇONTU, ÖZLEM BAŞAR, KAYHAN KARAKAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-7 Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-14 Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-19 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin perakndecilik, pazarlama, satış ve hizmet alanlarındaki uygulamaları ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Ortaya Çıkışı, Yeni Ekonomide Müşteri Çeşitleri ve Evreleri Anlatım, sunum,tartışma
2 Müşteri İlişkileri Kavramı Ve Özellikleri Anlatım, sunum,tartışma
3 Müşteri İlişkilerinde Yeni Boyutlar, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği Anlatım, sunum,tartışma
4 E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım, sunum,tartışma
5 Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları, Yenilikleri ve Yararları Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
6 Müşterilerle İletişim Reaktif Yaklaşım - Proaktif Yaklaşım Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
7 Müşteri Hizmetleri: Müşteri Hizmetleri Kavramı, Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Hizmet Sistemleri Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
8 Ara Sınav
9 Müşteriyi Kazanma Ve Elde Tutma Stratejileri Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
10 Müşteri İlişkileri Yönetiminin 5 Bölgesi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
11 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tetikleyici Unsurları, MİY’de Çapraz Satış Yönetimi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi Projelerinin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli İş İhtiyaçlarının Belirlenmesi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
13 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Ve MİY Neden İşe Yaramıyor? Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Doç. Dr. Mehmet Baş, Doç. Dr. Metehan Tolon, Yrd. Doç. Dr. Cemalettin AKTEPE
2 MEMNUN ÇALIŞANLAR Çalışan İlişkileri Yönetimi MEMNUN MÜŞTERİLER Müşteri İlişkileri Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Sinem Yeygel Çakır, Dr. Ayşen Temel Eğinli
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Ders Kitabı, Makaleler ve Vakaalar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90