|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İREM BOZKURT (irembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, KAYHAN KARAKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm alanında yapılan tanıtım faaliyetleri hakkında bilgi vermek ve Türkiye imajını irdelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersi alan öğrenciler turizm alanında tanıtma konusunda yeterli bilginin kavratılması |
PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dersi alan öğrencilerin ülke tanıtımında katkıda bulunabilecek bireyler olarak yetiştirilmesi |
PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Satış geliştirme kavramı ve uygulamalarının kavratılması |
PÇ-2 Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanıtma çeşitleri, ülke tanıtımı ve imaj, iç satış geliştirme çabaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası Tanıtma ve Turizm | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
2 | Tanıtma Çeşitleri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
3 | Tanıtımda Lobi ve Lobicilik | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
4 | Ülke Tanıtımı ve İmaj | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
5 | Türkiye'nin Turizm Varlıklarını Tanıtma Stratejileri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
6 | Türkiye'nin Turizm Varlıklarını Tanıtma Stratejileri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
7 | Turistik Tanıtmada Örgütlenme | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'nin Tanıtım ve İmaj Sorunları İçin Öneriler | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
10 | Turizmde Tutundurma Planı Geliştirme Süreci | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
11 | Reklam Ajanslarının Rolü | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
12 | Bir Tutundurma Aracı Olarak Sponsorluk ve Önemi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
13 | Satış Geliştirme ve Özellikleri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
14 | İç Satış Geliştirme Çabaları | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
15 | Satış Geliştirme Teknikleri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avcıkurt, C. (2005). Turizmde Tanıtım ve Satış Geliştirme. Değişim Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 104 |