Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TO216 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: TO216 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÇONTU (mehmetcontu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KAYHAN KARAKAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri ilişkileri kavramını tanımlayabilir, müşteri ilişkileri ile ilişkili diğer kavramları sayıp aralarındaki bağı açıklayabilir. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-14 Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müşteri ilişkilerinde müşteri bağlılığı ve kalite kavramlarının yerini açıklayabilir PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-19 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşterilerle işletme arasında işler her zaman planlandığı gibi gitmediği sorunlu zamanlarda sorunların çözümünde neler yapılabileceğine yönelik bir iç görüye sahip olur. PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin perakndecilik, pazarlama, satış ve hizmet alanlarındaki uygulamaları ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Tanımı, Gelişimi ve Özellikleri Anlatım, sunum,tartışma
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bileşenleri ve Modelleri Anlatım, sunum,tartışma
3 Müşteri İlişkileri Yönetimine Geçiş ve Uygulama Süreci Anlatım, sunum,tartışma
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları Anlatım, sunum,tartışma
5 Müşterilerle İletişim ve Değer Yaratmak Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
6 Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
7 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Taraflarla İlişkiler Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
10 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-Ticaret Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
11 Müşteri İtirazları Ve Şikâyet Yönetimi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
12 MİY’de Başarısızlık Nedenleri Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
13 Satış Yönetimi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
15 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ölçülmesi ve Yatırımın Geri Dönüşü (ROI) Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Doç. Dr. Mehmet Baş, Doç. Dr. Metehan Tolon, Yrd. Doç. Dr. Cemalettin AKTEPE
2 MEMNUN ÇALIŞANLAR Çalışan İlişkileri Yönetimi MEMNUN MÜŞTERİLER Müşteri İlişkileri Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Sinem Yeygel Çakır, Dr. Ayşen Temel Eğinli
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Ders Kitabı, Makaleler ve Vakaalar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90