|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | AŞÇILIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİNÇ ALKAN (sevincalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MAHMUT DOĞAN KAMIŞ, SERKAN ZARO, SEVİNÇ ALKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gıdaların bozulmasını kontrol altına almayı amaçlayan muhafaza metotlarının öğrenciye tanıtılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıdaların bozulma mekanizmalarını anlayacaklar ve bunu engellemenin yada yavaşlatmanın yolları konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kullanılan gıda muhafaza yöntemlerinin gıda güveniği ve kalitesini nasıl etkilediği yönünde bilgi sahibi olacaklardır |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Modern gıda muhafaza yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıdalarda görülen bozulmalar ve bu bozulmalara sebep olan etmenler, gıda muhafazasında uygulanan kabul görmüş yöntemler, modern yöntemler ve bu yöntemlerin temel ilkeleri konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | GIDA MUHAFAZA TEKNİKLERİ TANIMI VE ÖNEMİ | Anlatma Yöntemi |
| 2 | YİYECEKLERDE GÖRÜLEN BOZULMALAR VE NEDENLERİ | Anlatma Yöntemi |
| 3 | BESİN HİJYENİ VE GIDA GÜVENLİK SİSTEMİ:HACCP | Anlatma Yöntemi |
| 4 | MİKROORGANİZMALARI GIDALARDAN UZAKLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Anlatma Yöntemi |
| 5 | MİKROORGANİZMALARIN AKTİVİTELERİNİ YAVAŞLATMA YÖNTEMLERİ | Anlatma Yöntemi |
| 6 | GIDALARI SOĞUTARAK MUHAFAZA TEKNİĞİ | Anlatma Yöntemi |
| 7 | GIDALARI DONDURARAK MUHAFAZA TEKNİĞİ | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | GIDALARI KURUTARAK MUHAFAZA TEKNİĞİ | Anlatma Yöntemi |
| 10 | MODİFİYE ATMOSFERDE MUHAFAZA TEKNİĞİ | Anlatma Yöntemi |
| 11 | GIDA KATKI MADDELERİ İLE MUHAFAZA | Anlatma Yöntemi |
| 12 | MİKROORGANİZMALARIN ÖLDÜRÜLMESİ YÖNTEMLERİ: ISIL İŞLEMLER | Anlatma Yöntemi |
| 13 | IŞINLAMA YÖNTEMİ: X, UV, MİKRODALGA | Anlatma Yöntemi |
| 14 | TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN GIDA MUHAFAZA TEKNİKLERİ ÜSTÜNDEKİ ETKİSİ | Anlatma Yöntemi |
| 15 | GENEL TEKRAR | Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | GIDA ÜRETİMİ VE MUHAFAZASI TEKNİKLERİ / KOLLEKTİF | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 11 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 4 | 4 | 16 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||