|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı tefsir Usulü ve Tarihine ait kavram, konu ve kaynakları incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tefsir, Kur'an ve Vahiy kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kur’an tarihi ve ilişkili konuları açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ku'an'ın üslup özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste tefsir tarihine ait kavram, konu ve kaynaklar incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tefsirin Kavramsal Çerçevesi ve Gerekliliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Vahiy ve Kur'an | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Kur'an'ın İniş Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Kur’an Tarihi ve İlişkili Konular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | 1. Kur’an Kıraati 2. Esbâb-ı Nüzul | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | 3.Mekki/Medenî 4.Nâsih/Mensûh | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Kur’an’ın Üslup Özellikleri 1.Garîbu’l-Kur’ân/ Vücuh Nezâir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2.Kur’an’da Kıssalar Yeminler, Tekrarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | 3.Kur’an’da Hitaplar, Meseller, Soru cümleleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | 4.Kur’an’da Müteşâbihât/Mübhemât | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışmai |
12 | 5.Kur’an’da Mücmel ve Mübeyyen 6. Kur’an’da Müşkil | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Kur’an’ı Yorumlamada Yöntem Zâhirî/Bâtınî Yorum | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Kur’an Yorumunda Nesnellik, Tarihsellik/Evrensellik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Kur’an’ın İ’cazı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Çalışkan, Tefsir Usulü, Ankara Okulu Yyınları, 2017 | |
2 | Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İfav Yayınları, 2019 | |
3 | Ömer Dumlu, Tefsir Usulü, Tibyan Yayıncılık, İzmir, 2017. | |
4 | İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |