|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kuran-ı Kerim'i tefsir edebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kur'an ayetlerinin nasıl tefsir edildiğini kavrayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rivayet ve dirayet tefsir yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ayetlerde mevcut kelimelerin yapısını ve taşıdıkları farklı anlamları açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ayetleri tefsir ilminin ölçütleri doğrultusunda yorumlayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kur'an'ı Kerim'de muhtelif ayet pasajları ve bunların ele alındığı klasik tefsir metinlerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Asr Suresinin Önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Zamanın İnsan Hayatındaki Yeri ve Önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | İnsanlığın Zarar İçinde Oluşu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | İnsanlığın Kurtuluş İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | İnsanlığın Kurtuluşunun İlk Şartı: Sağlam Bir İmana Sahip Olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | İnsanlığın Kurtuluşunun İkinci Şartı: Salih Amel İşlemek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | İnsanlığın Kurtuluşunun Üçüncü Şartı: Hakkı Tavsiye Etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsanlığın Kurtuluşunun Dördüncü Şartı: Sabrı Tavsiye Etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | İnsanın Allah'a Karşı Görev ve Sorumlulukları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | İnsanın Diğer İnsanlara Karşı Görev ve Sorumlulukları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Anne ve Babaya İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Akrabaya İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Yetimlere İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Fakir ve Muhtaçlara İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Soysaldı, Asr Suresi Işığında İnsanlığın Kurtuluş İlkeleri, Ankara, 2019. (Ders Kitabı)) | |
2 | Mehmet Soysaldı, Nisa Suresi 36. Ayetin Işığında İnsanın Görev ve Sorumlulukları, 2.Baskı, Ankara, 2014. (Ders Kitabı) | |
3 | Vehbe Zuhayli, et-Tefsiru'l-Münir, Beyrut: Daru'l-fikr, 1991. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |