| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Şaraplık üzümlerin bileşimlerini, bağbozumu zamanını ve analiz yöntemlerini bilerek ve üretim tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak kaliteli ve güvenli şarap üretimini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hedeflediği şarap çeşidine bağlı olarak kullanacağı hammadde ve üretim tekniği üzerine analiz ve çözümleme yapabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Sorunla karşılaştığında uygun çözümlemeyi üretebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Şaraplık üzümlerin özelliklerini bilir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Hammaddeden şaraba kadar olan üretim sürecini kurgulayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Proses süresince uygulanacak işlemleri bilir ve en uygun işleme tekniğini kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Hammaddeye müdahale ve üretim tekniğiyle ilgili öneri geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Etik değerlere saygılı olur, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma  PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Şaraplık üzümlerin bileşimleri, bağbozumu zamanı ve analiz yöntemleri ve üretim tekniklerini kaliteli ve güvenli şarap üretimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Üzüm, Salkımın Bileşimi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 2 | Şaraplık üzüm çeşitleri, Üzümlerin Kimyasal Bileşimi (Şekerler, Organik asitler, Fenol Bileşikleri) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 3 | Üzümlerin Kimyasal Bileşimi (Aroma Maddeleri, Pektik Maddeler, Azotlu Maddeler, Enzimler, Vitaminler, Mineral Maddeler) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 4 | Bağbozumu, Üzümün kalitesini etkileyen faktörler, Üzümlerin iyileştirilmesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 5 | Alkol fermantasyonu | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 6 | Malolaktik fermantasyon | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 7 | Şarap yapımında uygulanan ortak işlemler | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kükürtleme | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 10 | Alkol fermantasyonunun yürütülmesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 11 | Şarap yapım teknikleri (kımızı şarap yapım tekniği) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 12 | Şarap yapım teknikleri (beyaz ve pembe şarap yapım tekniği) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 13 | Özel Şaraplar | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 14 | Şarapların bileşimi ve Olgunlaşması ve eskimesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 15 | Şarapların berraklaştırılması, hastalık ve kusurları | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | CANBAŞ, A. 2010. Şarap Teknolojisi Ders Notları Ç.Ü.Z.F Ders Notları. | |
| 2 | Ribereau-Gayon P., Glories, Y., Maujean A., Dubourdieu D., 2000. Handbook of Enology Vollume 1., John Wiley&Sons Ltd., England, 404s. | |
| 3 | Ribereau-Gayon P., Glories, Y., Maujean A., Dubourdieu D., 2000. Handbook of Enology Vollume 2., John Wiley&Sons Ltd., England, 404s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||