|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şaraplık üzümlerin bileşimlerini, bağbozumu zamanını ve analiz yöntemlerini bilerek ve üretim tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak kaliteli ve güvenli şarap üretimini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hedeflediği şarap çeşidine bağlı olarak kullanacağı hammadde ve üretim tekniği üzerine analiz ve çözümleme yapabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sorunla karşılaştığında uygun çözümlemeyi üretebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Şaraplık üzümlerin özelliklerini bilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hammaddeden şaraba kadar olan üretim sürecini kurgulayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Proses süresince uygulanacak işlemleri bilir ve en uygun işleme tekniğini kullanabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Hammaddeye müdahale ve üretim tekniğiyle ilgili öneri geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olur. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Etik değerlere saygılı olur, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şaraplık üzümlerin bileşimleri, bağbozumu zamanı ve analiz yöntemleri ve üretim tekniklerini kaliteli ve güvenli şarap üretimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Üzüm, Salkımın Bileşimi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
2 | Şaraplık üzüm çeşitleri, Üzümlerin Kimyasal Bileşimi (Şekerler, Organik asitler, Fenol Bileşikleri) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
3 | Üzümlerin Kimyasal Bileşimi (Aroma Maddeleri, Pektik Maddeler, Azotlu Maddeler, Enzimler, Vitaminler, Mineral Maddeler) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
4 | Bağbozumu, Üzümün kalitesini etkileyen faktörler, Üzümlerin iyileştirilmesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
5 | Alkol fermantasyonu | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
6 | Malolaktik fermantasyon | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
7 | Şarap yapımında uygulanan ortak işlemler | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kükürtleme | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
10 | Alkol fermantasyonunun yürütülmesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
11 | Şarap yapım teknikleri (kımızı şarap yapım tekniği) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
12 | Şarap yapım teknikleri (beyaz ve pembe şarap yapım tekniği) | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
13 | Özel Şaraplar | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
14 | Şarapların bileşimi ve Olgunlaşması ve eskimesi | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
15 | Şarapların berraklaştırılması, hastalık ve kusurları | Anlatım, Tartışma veya Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CANBAŞ, A. 2010. Şarap Teknolojisi Ders Notları Ç.Ü.Z.F Ders Notları. | |
2 | Ribereau-Gayon P., Glories, Y., Maujean A., Dubourdieu D., 2000. Handbook of Enology Vollume 1., John Wiley&Sons Ltd., England, 404s. | |
3 | Ribereau-Gayon P., Glories, Y., Maujean A., Dubourdieu D., 2000. Handbook of Enology Vollume 2., John Wiley&Sons Ltd., England, 404s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |