| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevlerini açıklayabilir  | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımlarını açıklayabilir | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Hemşirelik eğitiminin felsefesini açıklayabilir | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Türkiye’de hemşirelik eğitiminin tarihini açıklayabilir | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özelliklerini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-6 | 
		Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-7 | 
		Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-8 | 
		Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-9 | 
		Hemşirelik eğitimi için örnek eğitim planı ve ders planı geliştirebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu derste öğrenciye etkin öğretim yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazandırır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Giriş ve programın açıklanması | 
		Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri   | 
		Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesi Akımları | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 4 | 
		29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI TATİLİ | 
		 | 
	
		
		| 5 | 
		Hemşirelik eğitiminin felsefesi | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 6 | 
		Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 7 | 
			Hemşirelik eğitiminde öğrenme laboratuvarları, klinik öğretim, öğretmenin rolü ve özellikleri | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Hemşirelik eğitimine temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 10 | 
		Hemşirelik eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 11 | 
		Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 12 | 
		 Hemşirelik eğitimine özel ölçme değerlendirme yöntemleri | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 13 | 
		Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Ders Programının Geliştirilmesi | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 14 | 
		Hemşirelik eğitimi için örnek ders planı | 
		Anlatma Yöntemi
 | 
	
		
		| 15 | 
		Dersin değerlendirilmesi | 
		Tartışma Yöntemi
 | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık | 
	
		
		| 2 | 
		Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları. | 
	
		
		| 3 | 
		Köksal, O. ve Atalay, B. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Yayınevi, Konya. | 
	
		
		| 4 | 
		Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | 
	
		
		| 5 | 
		Eğitime Giriş (2019). Editör: Mehmet Şahin; Tufan Aytaç, Pegem Akademi Yayıncılık | 
	
		
		| 6 | 
		Nazlı HACIALİOĞLU. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri | 
	
		
		| 7 | 
		Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. (2016). Çeviri Editörleri: Funda Kardaş Özdemir, Zümrüt Akgün Şahin, Dilek Küçük Alemdar. Nobel Akademik Yayıncılık | 
	
		
		| 8 | 
		Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. (2015) Çeviri Editörleri: Sümeyye Arslan, Nevin Kuzu Kurban. Anı Yayıncılık | 
	
		
		| 9 | 
		Gülten Uyer. (1992). Hemşirelikte Klinik Öğretim. Hatiboğlu Yayınları | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası |