|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT KURT (bkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez çalışmasının amacı; tez öğrencilerine bir konudaki araştırma sonuçlarını derleme veya bir konu hakkında kapsamlı yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliğinde bilimsel bir çalışmayı gerçekleştirme erkini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra tez yazım kurallarına bağlı olarak bir konuda üretilen bilgileri derleme, yeni bir yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi bir alana uygulama niteliğinde akademik bir faaliyettir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanının temel bilgilerini kavrama | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Çalışma alanıyla ilgili güncel çalışma konularını takip etme | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Alanıyla ilgili son çalışmaları (literatür) inceleme | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Hipoteze dayalı çalışma planı geliştirme. | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Çalışma planı materyalini temin etme, gerekli ise projelendirme | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözlem yapma, veri, materyal toplama | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Gerekli ise deneysel araştırma planlama. | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | Toplanan verileri değerlendirme analiz etme | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Bulguları özetleme tablolaştırma. | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Bulguları literatür bilgileriyle karşılaştırma ve tartışma | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Bulgulara son şekli verme. | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Tez metnini yazma ve yazım kuralları kapsamında kontrol etme ve sunma. | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çeşitli kaynaklardan derlenen notlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 2 | 100 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 18 | 15 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 18 | 15 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Sözlü Sınav | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 645 |