| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Genetik mühendisliğinin kullanım alanlarının, genetik mühendisliği ile üretilen ürünlerin ve genetik modifiye organizmalara ait ürünlerin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genetik mühendisliği uygulamalarını ve tekniklerini açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Gen klonlama basamaklarını ve stratejilerini açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Transgenik canlı elde etme yöntemlerini açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genetik mühendisliği kullanım alanları, klonlama basamakları ve stratejileri, genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması, siRNA ve miRNA teknolojisi, organizma klonlama ve transgenik canlılar, protein klonlama ve saflaştırma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Genetik mühendisliğine giriş, kavramlar ve genetik mühendisliği uygulama alanlarının tanımlanması | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 2 | Genomun yapısı, replikasyon, transkripsiyon ve translasyon | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 3 | Genetik mühendisliğinde kullanılan enzimler ve moleküler biyolojik yöntemler | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 4 | Genetik mühendisliğinde kullanılan vektörler ve özellikleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 5 | Konak organizma tipleri ve gen transfer yöntemleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 6 | Gen klonlama teknikleri, klon saptama yöntemleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 7 | Nükleik asit hibridizasyon yöntemlerinin temel prensipleri ve kullanım alanları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | DNA izolasyonu, Genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 10 | Genom analizi ve insan genom projesi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 11 | Rekombinant DNA eldesi ve Rekombinant DNA teknolojisiyle elde edilen ürünler ( protein, aşı ve hormon üretimi) | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 12 | siRNA ve miRNA teknolojisi ve gen tedavisi uygulamaları ve öğrenci sunumları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 13 | Somatik hücrelerde genetik uygulamalar. Protoplast izolasyonu, füzyon ve somatik melezler, yeniden yapılandırılmış hücreler | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 14 | Organizma klonlama, transgenik canlılar | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 15 | Rekombinant DNA teknolojisi ve genetik mühendisliğinin etkileri ve geleceği ve öğrenci sunumları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | An Introduction to Genetic Engineering, DST. Nicholl, 3. Edition, Cambridge University Press, 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||