|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, moleküler evrim kapsamında gen oluşum stratejilerinin ve gen ve protein evriminin öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Evrim ve moleküler evrim kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Genlerin ve proteinlerin evrimini açıklayabilir. |
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Polimorfizm ve filogeni kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Evrim ve moleküler evrim kavramları, sınıflandırma, filogeni, polimorfizm, DNA ve protein düzeyinde çeşitlilik, doğal seleksiyon, genlerin ve proteinlerin evrimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Evrim ve Moleküler evrim kavramları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 2 | Moleküler saatler ve gen ağaçları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 3 | Moleküler filogeni | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 4 | Kalıtsal çeşitliliğin kökeni | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 5 | Karyotip değişimleri | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 6 | Genetik çeşitlilik, polimorfizm, proteinlerdeki çeşitlilik, DNA düzeyindeki çeşitlilik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 7 | Doğal seçilim, Doğal seçilimin genetik kuramı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genlerin ve proteinlerin evrimi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 10 | Genom çeşitliliği ve evrimi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 11 | Tekrarlanan diziler ve hareketli genetik elemanlar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 12 | Yeni genlerin ortaya çıkışı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 13 | Gen ailelerinde filogenetik ve uyumsal çeşitlenme | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 14 | Moleküler evrimin sağlık, tarım, doğal kaynaklar ve çevre alanlarına katkıları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Page R., D.M. Holmes,E.C. Holmes. Molecular Evolution: A Phylogenetic Approach, Wiley-Blackwell Publishing Ltd, 1998. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||