|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji kavramlarının öğretmek ve nanoteknolojik ürünler ve kullanım alanlarını anlatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Nanoteknolojik ve biyonanoteknolojik ürünleri bilebilir. |
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Biyonanoteknolojideki gelişmeleri bilebilir. |
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Nanoteknoloji ve nanobiyoteknolojiye giriş, biyonanoteknoloji ve uygulama alanları, biyonanoteknolojik ürünler ve bu ürünlerin kullanım alanları, biyonanoteknolojinin geleceği. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 2 | Nanoteknolojiye giriş, Nanoteknoloji ile üretilen malzemeler | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 3 | Biyolojik Nanomotorlar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 4 | Doğadan esinlenerek oluşturulmuş nanomalzemeler | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 5 | Altın partiküllerinin biyobarkod olarak kullanım alanları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 6 | Biyonanoteknoloji ve uygulama alanlar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 7 | Biyonano görüntüleme | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyonanoteknolojinin biyoanalizde uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 10 | Biyonanoteknoloji ve biyomalzemeler | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 11 | Kanser tedavisinde ve kök hücre uygulamalarında biyonanoteknolojik yaklaşımlar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 12 | Biyonanoteknolojinin gelecekteki açılımları ve Nanotoksikoloji | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 13 | Ders sunumları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 14 | Ders sunumları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nanobiotechnology , concepts , applications and perspectives, C.M Niemeyer, C.A. Mirkin, WILEY-VCH | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||