|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kök hücreler ve bu hücrelerin tipleri, izolasyonları, klinik uygulamaları ve kök hücre biyolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kök hücre tiplerini bilebilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kök hücre izolasyonunu ve uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kök hücre biyolojisindeki güncel konularını bilebilir. |
PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kök hücrenin tanımı, kök hücre tipleri, kök hücre izolasyonu ve uygulamaları, kök hücre biyolojisinde güncel konular, gen terapisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kök hücre biyolojisi ve kök hücre tipleri | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 2 | Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 3 | Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlanması | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 4 | Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesi | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 5 | Mezenşimal kök hücrelerin karakterizasyonu için kullanılan moleküler hedefler | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 6 | Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 7 | Klinik doku mühendisliğinde kök hücre biyolojisi uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kök hücreler ve gen terapisi | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 10 | Dünyada kök hücre uygulamaları, etik ve yasal uygulamaların tartışılması | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 11 | Kök hücre biyolojisinde güncel konular | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 12 | Kök hücre biyolojisinde güncel konular | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 13 | Bağ dokunun kök hücre kaynağı olarak kullanımı | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 14 | Kök hücre biyolojisinde gelecek hedefler ve çalışma alanları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Essentials of stem cell biology, Robert Lanza et al. (2nd edition) Academic press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders sunuları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||