|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı kimya biliminin temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kimyanın temel prensiplerini, kanunlarını, konularını ve temel kurallarını açıklayabilir |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | termodinamiğin yasalarını açıklayabilir |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | elementleri sınıflandırıp özelliklerini sayabilir |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | organik kimyadaki temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kimyasal termodinamik. Elektrokimya. Asitler ve bazlar. Metaller,yarı metaller, ametaller. Çekirdek kimyası. Organik kimya. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çözeltiler ve fiziksel özellikleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 2 | Çözelti hesaplama | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 3 | Kimyasal Denge İlkeleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 4 | Asitler ve bazlar. Asit baz tanımları. İyonik denge, pH ve pOH. | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 5 | Asit ve bazların iyonlaşma sabitleri. Hidroliz. Ortak iyon etkisi. | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 6 | Asit ve bazlar- Tampon çözeltiler | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 7 | Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çözünürlük ve pH | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 10 | Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 11 | Elektrokimya- Genel Giriş- elektrotlar-Standart elektrot potansiyeli | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 12 | Elektrokimya- Redoks denge sabitlerinin hesaplanması | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 13 | Termodinamik | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 14 | Organik Kimya | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 15 | Organik kimya | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G. Herring (Çeviri), Genel Kimya, Palme Yayıncılık, 8.Baskı,2005 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||