|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'ni kullanarak işitme engellilerle iletişim kurmasını sağlamak ve bu dilin temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilir |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | TİD'i kullanarak kendileri hakkında bilgi verebilir ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilir |
PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | basit soru yapılarını kullanabilir |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı, kapsamı, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma ve karşı tarafı anlama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | İşareti anlamlandırma özgün anlatım biçimi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | El-beden uyumu yüz ifadesi-mesaj uyumu | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketlerini abartmama | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Selamlaşma hal hatır sorma | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatma Yöntemi |
| 10 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Karşı tarafı anlama | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı - Ayşe Saray Özturan - Ebru Karakuş Öztürk Cinius Sosyal Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| - | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||