| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir | 
			
		 
			PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini irdeleyen farklı kuramsal yaklaşımları kavrar. | 
			
		 
			PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Toplumsal cinsiyet eşitliği, uygulama sonuçlarını değerlendirir. | 
			
		 
			PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.  PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum, Vatandaşlık ve eşitlik, Kadın hareketleri, Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Toplumsal cinsiyet kavramı | Anlatma yöntemi | 
| 2 | Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum | Anlatma yöntemi | 
| 3 | Toplumsal cinsiyet ve sivil toplum | Anlatma yöntemi | 
| 4 | Toplumsal cinsiyet ve milliyetçilik | Anlatma yöntemi | 
| 5 | Toplumsal cinsiyet ve savaş | Anlatma yöntemi | 
| 6 | Vatandaşlık ve eşitlik | Anlatma yöntemi | 
| 7 | Katılım ve temsil | Anlatma yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kadın hareketleri | Anlatma yöntemi | 
| 10 | Kadın hareketleri | Anlatma yöntemi | 
| 11 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Anlatma yöntemi | 
| 12 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Anlatma yöntemi | 
| 13 | Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Anlatma yöntemi | 
| 14 | Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | Anlatma yöntemi | 
| 15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Esen, Y. (2015) Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Eğitim. Kemal Matbaacılık, Bolu. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||