|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistik kavramlarının ve uygulama imkanlarının anlaşılması, sayısal bilgilerin derlenmesi ve belirsiz bir ortamda karar verip akla uygun biçimde yorumlanması, belli durumlarda hangi veri çözümleme yönteminin neden ve nasıl kullanılmasının uygun olduğunu ortaya çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistik bilimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal araştırmalarda istatistiksel analiz tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İstatistiğin kendi çalışma alanına uygulamasına öğrenir. |
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Bilimlerde Veri Toplama Ve Ölçme Araçları, İstatistik, Olasılık, Kesikli Ve Sürekli Rastgele Değişkenler, Olasılık Dağılımları, Merkezi Eğilim Ve Dağılma Ölçüleri, Örnekleme, Verilerin Sunumunda İstatistik Seriler Ve Grafiksel Yöntemler, Verilerin Özet Sunumunda Merkezi Eğilim Ölçüleri, Verilerin Özet Sunumunda Dağılım Ölçüleri, Olasılık. Örnekleme Ve Örnekleme Dağılımı, İstatistik Tahmin, Hipotez Kurma, Hipotez Testleri Ve Yorumlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğe giriş, Temel Kavramlar: İstatistiğin tanımı, Değişkenler, Ölçme Düzeyleri | Konu anlatımı ve problem çözümü |
2 | Verilerin Düzenlenmesi, Frekans dağılımları, Grafikler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
3 | Merkezi Eğim Ölçüleri: ortalama, mod, ortanca Aritmetik Ortalama, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | Konu anlatımı ve problem çözümü |
4 | Değişkenlik ölçüleri: Değişim aralığı, varyans, standart sapma | Konu anlatımı ve problem çözümü |
5 | Değişkenlik ölçüleri: Değişim aralığı, varyans, standart sapma | Konu anlatımı ve problem çözümü |
6 | Olasılık | Konu anlatımı ve problem çözümü |
7 | Olasılık | Konu anlatımı ve problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnekleme ve Örnekleme Kuramı | Konu anlatımı ve problem çözümü |
10 | Tahmin: Nokta Tahmini, Aralık tahmini (Güven Aralığı) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
11 | Hipotez Testleri (Tek Örneklem) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
12 | Hipotez Testleri (İki Örneklem) | Sözlü Anlatım |
13 | Ki-kare Analizi | Konu anlatımı ve problem çözümü |
14 | Varyans Analizi | Konu anlatımı ve problem çözümü |
15 | Genel Değerlendirme | Konu anlatımı ve problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İstatistik, Metin Çakıcı, Adil Oğuzhan, Tuncer Özdil, Ekin Basım Yayın, İstanbul, 2015. | |
2 | İstatistik, Celal Aydın, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar. Ders Notları, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |