|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin öncelikli amacı, siyaset biliminin bir alt disiplini olan karşılaştırmalı siyaset alanının ana temalarını tanıtmaktır. Ayrıca, öğrencilerden bu ana temalar çerçevesinde, farklı ülkelerin rejim, seçim, parti ve hükümet sistemlerini giriş düzeyinde tanımaları beklenmektedir. Bu bağlamda, karşılaştırmalı yöntem uygulamalarını, bu uygulamaların bulgularını kavramaları hedeflenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dünyadaki siyasal sistemleri rejimler açısından ve yetenekleri açısından sınıflandırabilir. |
PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karşılaştırma yöntemi, siyasal rejimler ve sistemler, demokrasi, Çoğunlukçu (Britanya) ve Oydaşmacı (Hollanda, Belçika) Demokrasi Tipleri, Başkanlık (ABD) ve Yarı Başkanlık (Fransa) Rejimi, Otoriter Rejimler; Federal, Konferedal ve Üniter Devlet. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karşılaştırmalı Siyaset ve Siyasi Yönetim Biçimler | Anlatma |
2 | Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı | Anlatma |
3 | Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı | Anlatma |
4 | Amerika Birleşik Devletleri | Anlatma |
5 | Amerika Birleşik Devletleri | Anlatma |
6 | Fransa Cumhuriyeti | Anlatma |
7 | Belçika Krallığı | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Federal Almanya Cumhuriyeti | Anlatma |
10 | İspanya Krallığı | Anlatma |
11 | İsrail | Anlatma |
12 | Rusya Federasyonu | Anlatma |
13 | Çin Halk Cumhuriyeti | Anlatma |
14 | İran İslam Cumhuriyeti | Anlatma |
15 | Suudi Arabistan Krallığı | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar, Hasret Dikici Bilgin , Sabri Sayarı (Der.), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018, İstanbul. | |
2 | Burhan Aykaç ve Şenol Durgun, Çağdaş Siyasal Sistemler, Ankara, Erek Matbaacılık, 2015 | |
3 | Michael G. Roskin, Çağdaş Devlet Sistemleri: Siyaset, Coğrafya, Kültür | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |