|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'nin ekonomik gelişim süreci ve ekonomik yapısı anlatılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye ekonomisi üzerine değerlendirme yapmayı sağlar |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Milli gelir düzeyi, gelir dağılımı ve ekonomik büyüme ilgili gelişmeleri açıklayıp uluslararası karşılaştırmalar yapabilir. |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyetine kalan ekonomik yapıyı öğrenebilir. |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrencilere, Türkiye'de Uygulanan İktisat Politikaları, Türkiye Ekonomisinde Kurumsal Yapı, Milli Gelir, Tarım Sektörü, Sanayi Sektöründe Yapısal Değişme ve Gelişmeler, Enerji Sektörü, Özelleştirme, İç ve Dış Borçlar, Enflasyon, Ödemeler Dengesi, Dış Ticaret Politikaları, Bankacılık Sektörü ve Sermaye Piyasaları hakkında detaylı bilgiler öğretilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyetine kalan ekonomik yapı | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
2 | Cumhuriyetin kuruluş yıllarında Türkiye ekonomisi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
3 | Devletçi sanayileşme dönemi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
4 | Toplumsal değişim yılları | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
5 | Planlı dönem | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
6 | Kalkınma planlarının siyasal iktisat açısından değerlendirilmesi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
7 | Ekonomide dışa açılma dönemi (1980 dönüşümü) | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1989 dönüşümü ve 1994 krizi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
10 | Türkiye ekonomisinin son yıllardaki ekonomik krizleri ve nedenleri | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
11 | Dış dünya ve Türkiye ekonomisi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
12 | Sunum ve tartışma | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
13 | Sunum ve tartışma | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
14 | Sunum ve tartışma | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
15 | Sunum ve tartışma | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Türkiye Ekonomisi, Y.Kepenek, N.Yeni Türk, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007 | |
2 | • Türkiye Ekonomisi, Hüseyin Şahin, Ezgi Kitabevi, Ankara, 2014. | |
3 | • Türkiye'de Ekonomik Gelişme ve Kriz, Ali Osman Balkanlı, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
• Türkiye Ekonomisi, Y.Kepenek, N.Yeni Türk, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |