|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET TANÇ (atanc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET TANÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşletme faaliyetlerinde ve işletme stratejilerinin oluşturulmasında kullanılan muhasebe bilgisini, disiplinler arası çalışmalarda kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Muhasebe bilgi sistemini tanıyabilir |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hesap kavramını ve işleyiş kurallarını özümseyebilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel muhasebe süreci aşamalarını uygulayabilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Muhasebeye giriş, temel mali tabloların incelenmesi, muhasebede kullanılan defter ve belgeler, muhasebenin temel kavramları ve ilkeleri, bankalar ve kıyı bankacılığı, is dunyası, güvenilirliği, bilanço, gelir tablosu ve maliyet hesaplarının açıklanması, envanter kavramı, envanter işlemleri ve muhasebeleştirilmesi, borçların değerlendirilmesi, yıl sonu gelir ve giderlerin hesaplanması, mali takvimin açıklaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşletmeye ilişkin genel bilgiler ve muhasebenin işletme organizasyonu içerisindeki yeri | Anlatma Yöntemi |
2 | Muhasebenin tanımı, nitelikleri, fonksiyonları, defter tutmaktan farkı, bilgi kullanıcıları ve uzmanlık alanları | Anlatma Yöntemi |
3 | Muhasebenin temel denklemi (Bilanço Eşitliği) | Anlatma Yöntemi |
4 | Finansal nitelikteki işlemlerin bilanço üzerine etkileri | Anlatma Yöntemi |
5 | Muhasebe belgeleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Muhasebe defterleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Muhasebede hesap kavramı, hesaplar ve işleyiş kuralları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Muhasebe kayıt süreci | Anlatma Yöntemi |
10 | Muhasebe sürecine ilişkin örnek bir uygulama | Anlatma Yöntemi |
11 | Muhasebe mesleği ve meslek etiği | Anlatma Yöntemi |
12 | Tekdüzen muhasebe sistemi hakkında genel bilgiler | Anlatma Yöntemi |
13 | Tekdüzen Muhasebe Sistemine İlişkin Uygulama Örnekleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Dönemiçi İşlemlere İlişkin Uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Soru & Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Muhasebe, Orhan Sevilengül, Gazi Kitabevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar ve internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |