|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin iktisadi entegrasyonların yapılarını ve işleyişleri anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi entegrasyon teorilerini kavrayabilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişmekte olan ülkeler ve gelişmiş ülkelerin iktisadi entegrasyonlar ile ilişkilerini karşılaştırabilir ve değerlendirebilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Önemli iktisadi entegrasyonların işleyişlerini yorumlayabilir |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik entegrasyon teorileri ve AB entegrasyonunun gelişimi ve ekonomik yansımaları,uluslararası ilişkilerdeki ekonomik bütünleşme yaklaşımları, AB entegrasyon süreci ve bu sürecin birey, firma ve bölge üzerindeki etkileri, NAFTA, gelişmekte olan ülkeler ve ekonomik entegrasyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekonomik Entegrasyon Teorileri | Anlatma, Tartışma |
2 | Ekonomik Entegrasyon Teorileri | Anlatma, Tartışma |
3 | Gümrük Birliği Teorileri ve Kısıtları | Anlatma, Tartışma |
4 | Avrupa Birliği | Anlatma, Tartışma |
5 | Gümrük Birliği ve Türkiye | Anlatma, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği ve Türkiye Uyum Süreci | Anlatma, Tartışma |
7 | Nafta | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişmekte Olan Ülkeler ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma, Tartışma |
10 | Gelişmekte Olan Ülkeler ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma, Tartışma |
11 | Gelişmiş Ülkeler ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma, Tartışma |
12 | Gelişmiş Ülkeler ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma, Tartışma |
13 | Ekonomik Entegrasyon ve Uluslar arası Ticaret | Anlatma, Tartışma |
14 | Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Ekonomik Entegrasyonlar | Anlatma, Tartışma |
15 | Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Ekonomik Entegrasyonlar | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Entegrasyonlar, Emin Ertürk, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2013. | |
2 | • Ekonomik Entegrasyon, Mehmet Yiğit, Beta Yayınları, İstanbul, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |