|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, UMUT YUKARUÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, dersi alan öğrencilere, milliyetçilik ve etnisite kavramlarını ve ilgili teorileri, tarihsellikleri ve çoğulculuğu içinde kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Millet, milliyet, etnisite ve milliyetçilik kavramlarının tanımlarını yapabilme |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Günümüzdeki uluslararası sorunların milliyetçilik ile ilgili olan boyutlarını anlamlandırabilme, bunlarla ilgili çözüm önerileri ortaya koyabilme |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı ülkelerde ortaya çıkan milliyetçiliklerin farklılaşan boyutlarını analiz edebilme. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Milliyetçilik teorileri, milliyetçilik tartışmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
| 2 | Miliyetçilik ya da Milliyetçilikler | Sözlü Anlatım |
| 3 | Milliyetçilik ve Etnisite | Sözlü Anlatım |
| 4 | Tarihe milliyetçi yaklaşımlar | Sözlü Anlatım |
| 5 | Devlet, Milletlerin İnşası ve Meşruiyet | Sözlü Anlatım |
| 6 | Farklı Bağlamlarda Farklı Milliyetçilikler | Sözlü Anlatım |
| 7 | Milliyetçilik ve Etnisite Tarihi -I | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Milliyetçilik ve Etnisite Tarihi -I | Sözlü Anlatım |
| 10 | Milliyetçilik Teorileri I | Sözlü Anlatım |
| 11 | Milliyetçilik Teorileri II | Sözlü Anlatım |
| 12 | Türkiye'de Milliyetçilik I | Sözlü Anlatım |
| 13 | Türkiye'de Milliyetçilik II | Sözlü Anlatım |
| 14 | Günümüzde Milliyetçilik | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları Eleştirel Bir Bakış | |
| 2 | Uluslar ve Ulusçuluk, Ernest Gellner, 2018, Hil Yayınları | |
| 3 | Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, Benedict Anderson, 2007, Metis Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||