|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tarihten günümüze Türkiye’nin dış ilişkilerinde önemli bir belirleyici olan “kuzey komşu” Rusya ile ilişkilerinin değerlendirilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası sistem çerçevesinde Türkiye’nin Rusya ile ilişkilerinin değerlendirilmesi |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin Orta Asya’ya yönelik politikalarında Rusya faktörünün göz önünde bulundurulması |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rusya’da devlet, toplum ve siyaset ilişkileri konusunda bilgi sahibi olunması |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste Osmanlı’dan günümüze Türk Dış Politikasında önemli bir belirleyici olan “kuzey komşu” Rusya ile ilişkiler değerlendirilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Tarihsel yaklaşımla Rusya’da devlet, toplum ve siyaset I | Sözlü Anlatım |
3 | Tarihsel yaklaşımla Rusya’da devlet, toplum ve siyaset II | Sözlü Anlatım |
4 | Osmanlı Dönemi Türkiye-Rusya ilişkileri I | Sözlü Anlatım |
5 | Osmanlı Dönemi Türkiye-Rusya ilişkileri II | Sözlü Anlatım |
6 | Cumhuriyet Dönemi ikili ilişkiler I | Sözlü Anlatım |
7 | Cumhuriyet Dönemi ikili ilişkiler II | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri I | Sözlü Anlatım |
10 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri II | Sözlü Anlatım |
11 | Soğuk Savaş yıllarında Türkiye-Rusya ilişkileri III | Sözlü Anlatım |
12 | Türkiye-Rusya ilişkilerinin günümüzdeki dinamikleri I | Sözlü Anlatım |
13 | Türkiye-Rusya ilişkilerinin günümüzdeki dinamikleri II | Sözlü Anlatım |
14 | Türkiye’nin Orta Asya politikalarında Rusya faktörü | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hasan Selçuk, Türkiye-Rusya Ekonomik İlişkileri | |
2 | Haydar Çakmak, Türkiye Cumhuriyeti Rusya Fedesrasyonu İlişkileri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |