|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında Tevrat ve İncil kaynaklı sahneleri konu eden sanat yapıtlarında betimlenen dinsel olay ya da figürlerle ilgili standartlaşmış biçimler, kalıplar, ve simgelerin incelenmesi amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Ahit ve Yahudi kültürü kavramlarını açıklayabilir. Tevrat ve İncil kaynaklı eserlerde konuyu, tasvir edilen figürleri betimler. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yahudilikten Hıristiyanlığa geçiş süreci hakkında tarihsel bilgileri belirleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bizans ve Avrupa resminde tasvir edilen dini konulu eserlerdeki benzerlik ve farklılıkları örneklerle açıklar. |
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir sanat eserini algılayabilmek için ön ikonografik tasviri, ikonografik çözümlemeyi ve ikonolojik yorumu öğrenir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tevrat ve İncil ve Apokrif metinlerde sözü edilen kutsal olay ve hikayeleri incelenir. Başta minyatür ve anıtsal resim olmak üzere, taş, maden, ahşap ve fildişi gibi farklı malzemeler üzerinde söz konusu kutsal metinleri konu alan sahnelerin nasıl yorumlandığı görsel malzeme eşliğinde ele alınır. Bu betimlerin ikonografik olarak çözümlemesi ve değerlendirmesi yapılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İkonografi nedir? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | İkonografi neler anlatır ve neye göre belirlenir? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Tevratta yaradılış; Adem ve Havva’nın yaradılışı, Cennet bahçesi ve kovuluş, Habil-Kabil, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Tevratta Nuh, İbrahim, Lut ve Yakup, Yusuf, Musa peygamberlerin yaşamı ile Davud ve Süleyman Peygamberler ve Jüdith. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Eski Ahit’e göre Hıristiyan İkonografisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Meryem’in yaşamı ve İsa’nın çocukluğu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İsa’nın mucizeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsa’nın çektikleri ve ölümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Son yargı düşüncesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | 12 Havari’nin ve Aziz ve azizelerin yaşamı ve hikayeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Aziz ve azizelerin yaşamı ve hikayeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Yeni Ahitten eski Ahit’e Peygamberler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Hıristiyan kültürü ve tasvir sanatında ikona-resim düşüncesi ve örnekler üzerinden metin- imge bağıntısını | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cömert, B., (1999). Mitoloji ve İkonografi, Ankara. | |
2 | Tükel U., Yüzgüller Arsal S., (2014). Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi | |
3 | Boynudelik Z. İ., (2015). Bu Resim Ne Anlatıyor? İkonografi | |
4 | Berger J., (1986). Görme Biçimleri (Çev. Y. Salman) | |
5 | Boynudelik Z. İ., (2015). Bu Resim Ne Anlatıyor? İkonografi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |