| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Sanatın tanımı ve Batı sanat tarihinin bir insani bilimler disiplini olarak ortaya çıkışını, tarihsel gelişmesini kronolojik olarak inceleyebilecektir | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Önemli kişileri ve sanat tarihine ait dönemsel kavramları anlayabilecektir, değerlendirebilecektir | 
		
		
			
		 
			PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Diğer insani bilim alanları ile yakın ilişkisini kavrayabilecek; açıklayabilecektir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Sanat nedir? İlgili kavramlara giriş. Sanat Tarihi, Sanatın Tarihi, Sanat Tarihinin Tarihi: Temel kavramlara giriş, İnsani Bilimler ve disiplinler arası ilişkisi. Sanat Tarihi Yazımı: Farklı dönemlere bakış, Antikite, Ortaçağ, Rönesans (Alberti, Vasari vb.) ve 17.-18. yy: Fransız Akademileri (Lebrun de Piles), sanat metinleri, temel sanat sorunları. Sanat ve Kültür, Formalism, Connoisseurship, J. J. Winkelmann, J. Burckhardt. Üslubu tanımlamak: H. Wölfflin. Ikonografiye Giriş: A. Warburg, E. Panofsky. Sanatta Anlam: Münih Okulu, Hamburg okulu, A. Warburg, E. Panofsky, Sanat Tarihinin yeni alanları: İkonografi ve İkonolojinin ortaya çıkışı, O. Pächt: Sanat Tarihi yazımında method, Yeni yaklaşımlar, temsilcileri I., Sosyolojik Marksist perspektif, Feminizm, Yapı çözümsel eser okuma yöntemleri, Yeni yaklaşımlar, temsilcileri II: Göstergebilim ve Sanat Tarihi. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Derse giriş, Sanat Tarihi genel tanımı ve alanı. Farklı dönemlere bakış; Antikite. İlgili terim ve kavramlar.  | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 2 | 
		Ortaçağ ve Rönesans metinlerinde sanat ve sanatçı ile ilgili görüşler. Zanaat ve Sanat ilişkisi. | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 3 | 
		Sanat ve Kültür İlişkisi İlgili Terim ve Kavramlar. Formalism, Connoisseurship, J. J. Winkelmann, J. Burckhardt. | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 4 | 
		Üslubu Tanımlamak. Wölfflin | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 5 | 
		İkonografi ve İkonoloji, Aby Warburg, Erwin Panofsky, örnekler ile yöntem kullanımı | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 6 | 
		Bir insani bilim olarak Sanat Tarihinde yoruma dayalı anlam analizi | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 7 | 
		Sanatta anlam analizi ve Münih, Hamburg okulları anlayışları temsilcileri. | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Sanat Tarihi yazımında Method | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 10 | 
		Sosyolojik Marksist perspektif anlayışı ve ışığında eser açıklamaları | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 11 | 
		Toplumsal cinsiyet. Feminist Yaklaşımlar. | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 12 | 
		Sanat tarihi ve Göstergebilim/Semiyotik, eser anlam mekaniğinde yöntem olarak kullanılmasına örnekler ışığında devam. | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 13 | 
		Sanat tarihi ve Yapı söküm/Deconstruction ve eser anlam mekaniğinde yöntem olarak kullanılması | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 14 | 
		Bir insani bilim olarak Sanat Tarihinde yoruma dayalı anlam analizi  | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
		
		| 15 | 
		Sınava Hazırlık  | 
		Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap 
 | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Fischer E., (2003). Sanatın Gerekliliği, çev. Cevat Çapan, İstanbul | 
	
		
		| 2 | 
		Gombrich E.H., (1980) Sanatın Öyküsü, İstanbul | 
	
		
		| 3 | 
		Gombrich E.H., - Eribon. D., (2004). Yorumun Sınırları, Sanat Dünyamız, 91, İstanbul, 170-182 | 
	
		
		| 4 | 
		Hauser A.,  (2004). Sanat Tarihi Felsefesi, Sanat Dünyamız, 91, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | 
	
		
		| 5 | 
		Lenoir B., (2005). Sanat Yapıtı, çev. Aykut Derman, İstanbul | 
	
		
		| 6 | 
		Wölflinn H., (2015) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, İstanbul | 
	
		
		| 7 | 
		Minor W. H., (2013) Sanat Tarihinin Tarihi, İstanbul | 
	
		
		| 8 | 
		Holly M.A., (2012) Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri, İstanbul | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Projeksiyon |