|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dilinin kurallarını öğrenerek dili günlük hayatta etkin kullanabilme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hitabet konusunda kendisine güven duymayı öğrenir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Edebî türleri tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İletişimini güçlendirir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Okuma sevgisi, alışkanlığı kazanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatımla ilgili temel kavramlar | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma), iyi bir konuşmanın temel özellikleri | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma, hazırlıklı konuşmanın aşamaları | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Konuşmada amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Konuşmada planlama, konuşma metni yazma, konuşmanın sunuluşu | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Konuşma türleri (yılbaşı, doğum, ölüm, bayram vb. önemli bir olay hakkında konuşma) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuşma türleri (yol tarif etme, telefonla görüşme ,iş isteme, biriyle görüşme) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Konuşma türleri (görüşme/röportaj yapma, radyo ve tv konuşmaları yapma) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Konuşma türleri (değişik kültür sanat programlarına konuşmacı olarak katılma) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Konuşma ölçeği geliştirme çalışmaları | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Sözlü anlatım uygulamaları (konuşma metinlerini inceleme ve metinler üzerinde çalışma) | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, sözlü anlatımla ilgili dönemin değerlendirilmesi | Anlatma ,Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKTAŞ, Ş., O. Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara 2009. | |
2 | KANTEMİR, E., Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yay., Ankara 1997. | |
3 | KAVCAR, C., F. Oğuzkan, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yay., Ankara 1999. | |
4 | BEYRELİ, L., Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Yay., Ankara 2008. | |
5 | SEVÜK, İsmail Habib, Edebiyat Bilgileri, Remzi Kitabevi, İstanbul 1942. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |