|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜRRİYET KURT KOŞAR (hkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL SÜRMELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk ilke ve inkılaplarını kavramaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk ilke ve inkılâplarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lozan Barış Antlaşması’nın önemi ve sonuçları, Türk İnkılâp hareketleri. Atatürk dönemi Türk dış politikası. Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi. Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri). II. Dünya Savaşı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lozan antlaşması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Siyasi hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Ekonomik hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Hukuk alanında yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Sosyal hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Kültürel hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Musul Meselesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mondrö Boğazlar Sözleşmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Hatay’ın anavatana katılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | 1923-29 arası dış politika | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | 1923-29 arası dış politika | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | II. Dünya Savaşı dönemi Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Demokrat Parti dönemi Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Atatürk’ün Hayatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Gazi Kitabevi, Ankara 2007. | |
2 | AYBARS, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, İzmir 1990. | |
3 | Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul 1967. | |
4 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yay., Ankara 1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |