|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye alana dair temel teorik ve pratik yöntem bilgilerini sağlamak, karşılaştırmalı mitolojiye dair verileri değerlendirmede izleyeceği metotları öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mitolojinin kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halkbiliminde mit araştırmaları tarihçesi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Mitolojisi ve Yunan, Hint, Çin, Fars, Fin, Slav, Arap, Sümer, Amerikan Yerlileri (Kızıldereli) mitolojileri arasında tema, kahraman, motif, yapı ve dünya görüşü bakımından karşılaştırma yapabilecek, yorumlayıp açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mitolojinin kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlar, halkbiliminde mit araştırmaları, tarihçesi Türk Mitolojisi ve Yunan, Hint, Çin, Fars, Fin, Slav, Arap, Sümer, Amerikan Yerlileri (Kızıldereli) mitolojileri arasında tema, kahraman, motif, yapı ve dünya görüşü bakımından karşılaştırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mit ve Mitoloji | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Mitlerin özellikleri, işlevleri, icra bağlamları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Orta Asya'da toplayıcılık-avcılık | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Orta Asya'da avcılık-toplayıcılık | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Orta Asya'da avcılık-çobanlık | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Eski Türk dini ve Şamanizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Türk mitolojisinde gök | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk mitolojisinde yer | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Türk mitolojisinde yeraltı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Türk mitolojisinde tözler | Anlatma, Tartışma, Yöntemi |
12 | Türk mitolojisinde evren tasarımları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
13 | Şaman | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
14 | Türk mitolojisinde hayvanlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
15 | Türk mitolojisinde renkler ve sayılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bayat, F. (2007a). Türk Mitolojik Sistemi (Ontolojik ve Epistemolojik Bağlamda Türk Mitolojisi) 1. İstanbul: Ötüken. | |
2 | Bayat, F. (2007b). Türk Mitolojik Sistemi (Kutsal Dişi-Mitolojik Ana, Umay Paradigmasında İlkel Mitolojik Kategoriler-İyeler ve Demonoloji) 2. İstanbul: Ötüken. | |
3 | Campbell, J. (1995). İlkel Mitoloji/Tanrının Maskeleri. (K. Emiroğlu, Çev.) Ankara: İmge. | |
4 | Eliade, M. (1990). Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu. (M. Aydın, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı. | |
5 | Eliade, M. (1999). Şamanizm İlk Esrime Teknikleri. (İ. Birkan, Çev.) Ankara: İmge. | |
6 | Ögel, B. (1993). Türk Mitolojisi (Kaynakları ve Açıklamaları ile Destanlar) I. Ankara: Türk Tarih Kurumu. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |