Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 310 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 310 Adı: YENİLEŞME DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin 20. ve 21. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 "Millî", "milliyet", "uluslaşma" gibi kavramları ve bunların edebiyatla etkileşimini tartışır. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cumhuriyet'in kuruluşunun edebiyata etkilerini tartışır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çağdaş Türk öykücülerini ve yapıtlarını tanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. Yazılı Sınav PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Güncel meseleler ile edebiyat arasında ilişki kurar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. Yazılı Sınav PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cumhuriyet Dönemi şiirinin ve romanının özellikleri, çağdaş öykü, tiyatro oyunu ve romanları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fecr-i Ati Dönemi Türk Edebiyatı ve Fecr-i Ati Beyannamesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Ahmet Haşim / Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Ahmet Haşim / Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar Anlatma, Tartışma Yöntemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Millî Edebiyat Dönemi Fikir Hareketleri / Kimlik Olgusu / Millî Edebiyatın Genel Özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Yahya Kemal Beyatlı / Nev Yunanilik / Nayilik Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Şiir Toplulukları (Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler) Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Millî Mücadele Dönemi Türk Edebiyatı Genel Özellikleri ve Türlerde Ele Alınan Temalar / Hitabet Türü / Yakup Kadri Karaosmanoğlu ve Yaban Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Halide Edip Adıvar / Sinekli Bakkal-Ateşten Gömlek Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Mehmet Akif Ersoy ve Safahat Anlatma, Tartışma Yöntemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 1930-1940 Süreci Türk Edebiyatı / Peyami Safa ve Fatih Harbiye Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 1940 Süreci Türk Edebiyatının Genel Özellikleri ve Temaları / Garip Hareketi / II. Yeni Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Modernizm Dairesindeki Türk Edebiyatı: Ahmet Hamdi Tanpınar ve Huzur Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Toplumcu Gerçekçilik ve Bu Alanda Yazılmış Metin Örnekleri Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Ben Merkezli Edebiyat / Yusuf Atılgan Anayurt Oteli / Aylak Adam Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000, Grafiker Yayıncılık, Ankara 2005.
2 Türk Edebiyatı Tarihi, Cilt 4. Ed. Talat S. Halman ve diğer, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 2006.
3 Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı, İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul 2005.
4 Uşaklıgil, Halit Ziya, Aşk-ı Memnu, İnkılâp Kitabevi veya Özgür Yayınları, İstanbul.
5 Ömer Seyfeddin, Seçme Hikâyeler 1, Der. N. Ziya Bakırcıoğlu, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2010.
6 Ateşten Gömlek, Halide Edip Adıvar, Can Yayınları, İstanbul 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90