|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin 20. ve 21. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | "Millî", "milliyet", "uluslaşma" gibi kavramları ve bunların edebiyatla etkileşimini tartışır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cumhuriyet'in kuruluşunun edebiyata etkilerini tartışır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çağdaş Türk öykücülerini ve yapıtlarını tanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. Yazılı Sınav |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güncel meseleler ile edebiyat arasında ilişki kurar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. Yazılı Sınav |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cumhuriyet Dönemi şiirinin ve romanının özellikleri, çağdaş öykü, tiyatro oyunu ve romanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fecr-i Ati Dönemi Türk Edebiyatı ve Fecr-i Ati Beyannamesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Ahmet Haşim / Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Ahmet Haşim / Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar Anlatma, Tartışma Yöntemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Millî Edebiyat Dönemi Fikir Hareketleri / Kimlik Olgusu / Millî Edebiyatın Genel Özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Yahya Kemal Beyatlı / Nev Yunanilik / Nayilik Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Şiir Toplulukları (Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler) Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Millî Mücadele Dönemi Türk Edebiyatı Genel Özellikleri ve Türlerde Ele Alınan Temalar / Hitabet Türü / Yakup Kadri Karaosmanoğlu ve Yaban Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halide Edip Adıvar / Sinekli Bakkal-Ateşten Gömlek Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Mehmet Akif Ersoy ve Safahat Anlatma, Tartışma Yöntemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | 1930-1940 Süreci Türk Edebiyatı / Peyami Safa ve Fatih Harbiye Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | 1940 Süreci Türk Edebiyatının Genel Özellikleri ve Temaları / Garip Hareketi / II. Yeni | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Modernizm Dairesindeki Türk Edebiyatı: Ahmet Hamdi Tanpınar ve Huzur | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Toplumcu Gerçekçilik ve Bu Alanda Yazılmış Metin Örnekleri | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Ben Merkezli Edebiyat / Yusuf Atılgan Anayurt Oteli / Aylak Adam | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000, Grafiker Yayıncılık, Ankara 2005. | |
2 | Türk Edebiyatı Tarihi, Cilt 4. Ed. Talat S. Halman ve diğer, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 2006. | |
3 | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı, İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul 2005. | |
4 | Uşaklıgil, Halit Ziya, Aşk-ı Memnu, İnkılâp Kitabevi veya Özgür Yayınları, İstanbul. | |
5 | Ömer Seyfeddin, Seçme Hikâyeler 1, Der. N. Ziya Bakırcıoğlu, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2010. | |
6 | Ateşten Gömlek, Halide Edip Adıvar, Can Yayınları, İstanbul 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |