|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Müzelerin kuramsal, bağlamsal oluşma zeminini tarihsel süreç içinde değerlendirerek halkbilim müzelerinin bütün bu müze fotoğrafı içindeki yerini tayin etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünya ve Türk müzecilik tarihi hakkında genel bir bakış açısına sahip olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müze kavramı hakkında derin bir bilgi birikimi için bir başlangıç yapar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halkbilim müzelerinin kültürü koruma, geleceğe taşıma, arşivleme ve kültürden bir endüstrisi yaratma kaygılarının bir parçası olarak belirdiğini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzecilik: Tarihi veriler, temel kavramlar ve yaklaşımlar, müzecilik tarihi, türleri, etkinlik ve uygulamaları, müze ekonomisi ve yönetimi müze mimarisi ve elektroniği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, karşılıklı beklenti ve sorumlulukların görüşülmesi, konuluğun verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Gelenekten sürdürülebilirliğe koruma, hatırlama, aktarma kaygısı: Neden müze? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Doğum Tarihi: MÖ 100.000-40.000: Dünya müzecilik tarihi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Her toplum farklı anımsar: Türk kültüründe müze algısı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Oyuncaklar müze nesnesi olursa: Müzeciliğin değişen yüzü ve bin bir çeşit müze. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Ankara Etnografya Müzesi’ne bir gezi: Halkbilim müzeciliği. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Kültürün Kurumsal Melekleri: UNESCO, ICOM, MINOM, EMF. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seçilen geçmişler: Halkbilim müzeciliğinde koleksiyon oluşturma, sergileme. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | SOKÜM Müze ziyareti: Sözel belleğin müzelenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Skanzens: Open Air Museums: Dünyadaki halkbilim müzeleri ve çalışmaları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Müzesi gezisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Müze ziyareti | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Dönem değerlendirmesi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dönem değerlendirmesi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Artun, Ali,Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri 1-2, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006. | |
2 | Gerçek, Ferruh, Türk Müzeciliği, KBY, Ankara, 1999. | |
3 | Oğuz, M. Öcal, Türkiye’de Halkbilimi Müzeciliği ve Sorunları Sempozyum Bildirileri, Ankara, Gazi THBMER Yayını,2003. | |
4 | Önder, Mehmet, Tan, Nail vd., Folklor Açık Hava Müzelerinin Türkiye’de Kurulma İmkânları Sempozyum Bildirileri, AÜB, Ankara, 1985. | |
5 | Atagök, Talha, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yıldız Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |