|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Belirlenen konularda bilimsel araştırma yaptırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konulara göre içerik oluşturur. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Konu içeriğine göre bilimsel araştırma yapar. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konu ile ilişkili kaynakça araştırır. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki aşamalı dersin ilk kısmında öğretim elemanı tarafından konular belirlenecek, dersin ikinci kısmında konular hakkında öğrenciler tarafından araştırma ve sunum yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Windows sürümleri, temel işlemler (Sistem açma-kapama, görev çubuğu ve masaüstü elemanlarının tanıtımı, pencere özellik ve uygulamaları, işletim sisteminde fare ve klavye kullanımı), masaüstü yönetimi, başlat menüsü ve içerikleri ve donatılar, sistem araçları ve denetim masası. | Anlatma, uygulama Yöntemi |
2 | Microsoft Word programı, penceresinde bulunan elemanların tanıtımı. Menüler, araç çubukları, içerik ve uygulamaları, dosya düzen ve görünüm menülerinin içerikleri ve uygulamaları, ekle ve biçim menülerinin içerikleri ve uygulamaları, araçlar, tablo, pencere ve yardım menülerinin içerikleri ve uygulamaları. | Anlatma, uygulama Yöntemi |
3 | Microsoft Excel program penceresi elemanlarının tanıtımı. Menüler, araç çubukları, içerikleri ve uygulamaları, dosya, düzen ve görünüm menülerinin içerikleri ve uygulamaları, ekle ve biçim menülerinin içerikleri ve uygulamaları, araçlar, veri, pencere ve yardım menülerinin içerikleri ve uygulamaları. | Anlatma, uygulama Yöntemi |
4 | PowerPoint program penceresi elemanlarının tanıtımı. Menüler, araç çubukları, içerikleri ve uygulamaları, dosya, düzen ve görünüm menülerinin içerikleri ve uygulamaları, ekle, biçim menülerinin içerikleri ve uygulamaları, araçlar, slâyt gösterisi, pencere ve yardım menülerinin içerikleri ve uygulamaları. | Anlatma, uygulama Yöntemi |
5 | Konu belirleme ve daraltma | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Konuyla ilişkili bibliyografyanın toplanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Bibliyografyanın değerlendirilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuların içeriğine göre bölümlerin yazılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Konuların içeriğine göre bölümlerin yazılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Konuların içeriğine göre bölümlerin yazılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Bireysel öğrenci sunumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Bireysel öğrenci sunumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Bireysel öğrenci sunumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Konuyla ilişkili bibliyografyanın toplanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Belirlenen araştırma konuları ile ilişkili, kitap, makale ve süreli yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 4 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |