Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 402 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 402 Adı: HALK BİLİMİ MEDYA İLİŞKİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET EMİN DEDE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerle, kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “yaygın eğitim” kurumları olarak etkin olan medyanın rolü tartışılacak ve medyadaki model ve uygulamalara yönelik eleştirel okumalar yapılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medya kollarının tarihsel gelişimini kavrar. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Küreselleşme ekseninde medya araçlarının ne şekilde kullanıldığını görerek dünyanın tek-tipleşmeye başladığını ve ulusal kültürlerin tehdit altında olduğunu anlar. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 UNESCO SOKÜM Sözleşmesi kapsamında medya ve geleneksel kültür ilişki ekseninde fikirler geliştirir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuluk ve ödevler Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 SOKÜM’ de Örgün ve Yaygın Eğitim Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Öykülemede Sözel-Yazısal-Görsel Süreçler Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Medyanın Mit ve Masal Dünyası Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Sinemada Fakelore: Tarkan ve Karaoğlan Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Bir Dönemin Türk Filmlerinde Gelenek Algısı: “Batsın Bu Töre” Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Türkücü Filmleri veya Halk Hikâyeleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Televizyon Haberleri ve Âşık Destanları Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Reklamlar ve Kültürler Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Diziler: Yeni Gelenekler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Diziler: Yeni Kahramanlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Diziler: Deyimler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
14 Belgeseller: “Gezelim Duralım” Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
15 Belgeseller: Yerelin Küreselleşmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nebi ÖZDEMİR, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008.
2 Öcal OĞUZ, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayınları, 2008.
3 Metin EKİCİ, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, 2004.
4 Öcal OĞUZ, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Kitabevi, 2002.
5 Richard DORSON, Günümüz Folklor Kuramları, Geleneksel Yayınevi, 2006.
6 Selcan GÜRÇAYIR, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayınları, 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 114