|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerle, kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “yaygın eğitim” kurumları olarak etkin olan medyanın rolü tartışılacak ve medyadaki model ve uygulamalara yönelik eleştirel okumalar yapılacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Medya kollarının tarihsel gelişimini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Küreselleşme ekseninde medya araçlarının ne şekilde kullanıldığını görerek dünyanın tek-tipleşmeye başladığını ve ulusal kültürlerin tehdit altında olduğunu anlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | UNESCO SOKÜM Sözleşmesi kapsamında medya ve geleneksel kültür ilişki ekseninde fikirler geliştirir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Konuluk ve ödevler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | SOKÜM’ de Örgün ve Yaygın Eğitim | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Öykülemede Sözel-Yazısal-Görsel Süreçler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Medyanın Mit ve Masal Dünyası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Sinemada Fakelore: Tarkan ve Karaoğlan | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Bir Dönemin Türk Filmlerinde Gelenek Algısı: “Batsın Bu Töre” | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Türkücü Filmleri veya Halk Hikâyeleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Televizyon Haberleri ve Âşık Destanları | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Reklamlar ve Kültürler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Diziler: Yeni Gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Diziler: Yeni Kahramanlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Diziler: Deyimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 14 | Belgeseller: “Gezelim Duralım” | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 15 | Belgeseller: Yerelin Küreselleşmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nebi ÖZDEMİR, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008. | |
| 2 | Öcal OĞUZ, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayınları, 2008. | |
| 3 | Metin EKİCİ, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, 2004. | |
| 4 | Öcal OĞUZ, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Kitabevi, 2002. | |
| 5 | Richard DORSON, Günümüz Folklor Kuramları, Geleneksel Yayınevi, 2006. | |
| 6 | Selcan GÜRÇAYIR, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayınları, 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||