|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CESUR PEHLEVAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri Türkiye’de kutlanan şölen ve festivaller konusunda bilgilendirmek ve bu kutlamaları yorumlama becerisi kazandırabilmek dersin öncelikli hedeflerindendir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Festival ve şenliklerin Türk kültüründe zengin bir yeri olduğunu öğrenmek. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Festival ve şenliklerin içeriği ve yöreleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste günümüzde geleneksel ve çağdaş olarak kutlanan festivaller, halk şölenleri, mevsimlik bayramlar halkbilimi kuramlarına göre incelenerek yörenin öne çıkan kültürel değerleri ve bunların kültürel etki ve sonuçları ortaya çıkarılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Festival, şenlik, bayram, şölen kavramlarının tanımı; etimolojisi; özellikleri. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Amaç; içerik; işlevleri; genel bir yaklaşımla tasnifi. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Yurt dışında yapılan festivaller ile ülkemizde yapılan festivaller arasında karşılaştırmalı bir değerlendirme. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Türkiye’de festivallerin tarihçesi ve işlevsel olarak incelenmesi. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Festivallerin yapısal unsurları. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kutlama, tören, şölen, festivaller ile ilgili sunumlar; soru-cevap eşliğinde değerlendirmeler. | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Sunum, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AND Metin, Osmanlı Şenliklerinde Türk Sanatları, Ankara 1982; | |
2 | BARTHOLD V.V., Moğol istilasına kadar Türkistan, Haz. H. Dursun Yıldız, T.T.K Yayınları Ankara 1990 | |
3 | BAYTANREV S. A., Nevruz (Yeni Gün) (Kaynak ve Adetler), Tarih ve Etnoğrafya Açısından Nevruz, Çev. Yıldız Pekcan, Sevinç Öztürk I. Baskı, Boğaziçi yay. Ankara 1993 | |
4 | BORATAV P. Naili, 100 soruda Türk Folkloru, İstanbul 1988 | |
5 | EBERHARD Wolfram, Çin’in Şimal komşuları, Çev. Nimet Uluğtuğ, Ankara 1942 | |
6 | AND Metin, Dionisos ve Anadolu Köylüsü, İstanbul 1962 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |