|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VURAL AKBOĞA (vuralakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi özelliklerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler kelimelerin türünü belirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler kelimeleri şekil bilgisi özellikleri bakımından inceleyebilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kelime türleri, kelimenin görevleri, fiilimsi türleri, cümlenin ögeleri ve kelime grupları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kelime Türleri: İsimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Kelimenin Görevleri: Sıfatlar (Çeşitleri ve Görevleri), Zamirler (Çeşitleri ve Görevleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Kelimenin Görevleri: Sıfatlar (Çeşitleri ve Görevleri), Zamirler (Çeşitleri ve Görevleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Kelime Türleri: Fiiller | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Fiil Türleri ve Görevleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Fiilimsiler: Sıfat-Fiiller, Zarf-Fiiller, İsim-Fiiller | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Fiilimsilerin Görevleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cümlenin Ögeleri (Yüklem, Özne, Nesne) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Cümlenin Ögeleri (Yer Tamlayıcısı, Zarf Tümleci, Cümle Dışı Unsur) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Kelime Grupları: İsim Tamlaması VE İyelik Grupları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Kelime Grupları: Sıfat Tamlaması, Birleşik İsim Grubu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Kelime Grupları: Tekrar Grubu, Aitlik Grubu | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Kelime Grupları: Edat ve Ünlem Grubu, Unvan Grubu, Birleşik Fiil Grubu, Sayı Grubu | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Kelime Grupları: Fiilimsi Grupları (Zarf-Fiil Grubu, Sıfat-Fiil Grubu, İsim-Fiil Grubu) | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergin, Muharrem,Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınevi, İstanbul 2002. | |
2 | Korkmaz, Zeynep Türkiye Türkçesi Grameri (Sekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2003. | |
3 | Karaağaç, Günay, Türkçenin Dilbilgisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012. | |
4 | Banguoğlu, Tahsin, Türkçenin Grameri, TDK Yayınları, Ankara, 2007. | |
5 | Eker, Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara, 2002. | |
6 | Karahan, Leyla, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2002, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |