Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 410 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 410 Adı: HALK DANSLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye dans ve oyun kavramlarına bağlı olarak Türk Halk danslarının kökenini, tarihi gelişimini ve Anadolu sahası özelinde Türk Halk danslarının bugününü göstermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dans ve oyun kavramlarını tanımlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dansın diğer halkbilimi unsurlarıyla ilişkisini açıklar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dansın kaynağı ve gelişimi Dansın çeşitleri ve işlevleri Türk Halk Danslarının temel özellikleri Türk Halk Danslarının tarihi gelişimi Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dans ve Oyun Kavramlarının tanım ve özellikleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Dansın kaynağı ve gelişimi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Dansın diğer folklor unsurlarıyla ilişkisi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Dansın çeşitleri ve fonksiyonları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Modern Danslar ve Halk Dansları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Modern Danslar ve Halk Dansları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Türk Halk Danslarının tanımı ve özellikleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Türk Halk Dansları üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Türk Halk Dansları ile ilgili terimler Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 And, Metin , Türk Köylü Dansları, Ankara,1974.
2 Ataman, Sadi Yaver , 100 Halk Oyunu, İstanbul: Yapı Kredi Bankası Yay,1974.
3 Demirsipahi, Cemil , Türk Halk Oyunları, Ankara: Türk Tarih Kurumu,1975.
4 Gazimihal, Mahmut Ragıp , Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III,Ankara: Kültür Bakanlığı Yay,1997.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 6 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 6 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 136