|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye dans ve oyun kavramlarına bağlı olarak Türk Halk danslarının kökenini, tarihi gelişimini ve Anadolu sahası özelinde Türk Halk danslarının bugününü göstermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dans ve oyun kavramlarını tanımlar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dansın diğer halkbilimi unsurlarıyla ilişkisini açıklar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dansın kaynağı ve gelişimi Dansın çeşitleri ve işlevleri Türk Halk Danslarının temel özellikleri Türk Halk Danslarının tarihi gelişimi Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dans ve Oyun Kavramlarının tanım ve özellikleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Dansın kaynağı ve gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Dansın diğer folklor unsurlarıyla ilişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Dansın çeşitleri ve fonksiyonları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Modern Danslar ve Halk Dansları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Modern Danslar ve Halk Dansları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Türk Halk Danslarının tanımı ve özellikleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Türk Halk Dansları üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Türk Halk Dansları ile ilgili terimler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | And, Metin , Türk Köylü Dansları, Ankara,1974. | |
2 | Ataman, Sadi Yaver , 100 Halk Oyunu, İstanbul: Yapı Kredi Bankası Yay,1974. | |
3 | Demirsipahi, Cemil , Türk Halk Oyunları, Ankara: Türk Tarih Kurumu,1975. | |
4 | Gazimihal, Mahmut Ragıp , Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III,Ankara: Kültür Bakanlığı Yay,1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 136 |