|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konuyla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğreneceklerdir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada ve Türkiye’de yapılan çocuk oyunu araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı, icrası ve işlevlerini çok yönlü açıklayabilecek ve yorumlayabileceklerdir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar ve yaklaşımlar, dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu ve oyuncakları araştırmaları, Türk çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı ve işlevleri ve çocuk oyuncakları hakkında bilgi verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Oyun kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Çocukluğun tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Popüler kültür ve çocuk | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Türk çocuk oyunlarının icrası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Türk çocuk oyunlarının icrası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Türk çocuk oyunlarının işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Türk çocuk oyunlarının işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Huizinga, Johan, Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995. | |
2 | Postman, Neil, Çocukluğun Yok oluşu, İmge Kitabevi, 1995. | |
3 | And, Metin, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, 2003. | |
4 | Güney, Neslihan, Popüler Kültür ve Çocuk, Dipnot Yayınları, Ankara, 2007. | |
5 | Onur, Bekir, Oyuncaklı Dünya, Dost Yayınları, 2002. | |
6 | Onur, Bekir, Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, İmge Kitabevi, 2005. | |
7 | Yayın, Nerin, Oyun Tekerlemeleri Üzerine Bir İnceleme, Ege Fakültesi Yayınları, 2009. | |
8 | Çocukluk Özel Sayısı, Kebikeç Dergisi, 19. sayı, 2005. | |
9 | Oğuz, M. Öcal, Ersoy, Petek, Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Gazi Üniv. Yay., Ankara 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |