Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 213 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 213 Adı: ÇOCUK OYUN VE OYUNCAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konuyla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğreneceklerdir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünyada ve Türkiye’de yapılan çocuk oyunu araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı, icrası ve işlevlerini çok yönlü açıklayabilecek ve yorumlayabileceklerdir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve yaklaşımlar, dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu ve oyuncakları araştırmaları, Türk çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı ve işlevleri ve çocuk oyuncakları hakkında bilgi verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyun kavramı Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Oyun kavramı Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Çocukluğun tarihi Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Popüler kültür ve çocuk Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Türk çocuk oyunlarının icrası Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Türk çocuk oyunlarının icrası Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Türk çocuk oyunlarının işlevleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Türk çocuk oyunlarının işlevleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Huizinga, Johan, Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995.
2 Postman, Neil, Çocukluğun Yok oluşu, İmge Kitabevi, 1995.
3 And, Metin, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, 2003.
4 Güney, Neslihan, Popüler Kültür ve Çocuk, Dipnot Yayınları, Ankara, 2007.
5 Onur, Bekir, Oyuncaklı Dünya, Dost Yayınları, 2002.
6 Onur, Bekir, Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, İmge Kitabevi, 2005.
7 Yayın, Nerin, Oyun Tekerlemeleri Üzerine Bir İnceleme, Ege Fakültesi Yayınları, 2009.
8 Çocukluk Özel Sayısı, Kebikeç Dergisi, 19. sayı, 2005.
9 Oğuz, M. Öcal, Ersoy, Petek, Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Gazi Üniv. Yay., Ankara 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90